Utebox vad göra?!

DiamondBlue

Trådstartare
Har nu fått lite platsbrist i mitt nuvarande stall så skulle behöva införskaffa fler boxar och har då funderat på två uteboxar. Jag har kollat lite på "färdiga" uteboxar på bla: ridbanan.com.
En av hästarna har nämligen hosta och skulle då dessutom trivas bättre i en utebox.

Men vad tror ni? Är själv inte så bra på att bygga och vet inte vad det skulle kosta att bygga själv. Har tittat på dessa uteboxar:

http://www.roewer-rueb.de/roewer-rueb_d/produkte/aussenboxen/aussenbox_gross11.htm

eller

http://www.roewer-rueb.de/roewer-rueb_d/produkte/aussenboxen/aussenbox_gross13.htm

Finns många fler men har tänkt denna modell typ.
Skulle det vara billigare att bygga själv och tror ni att det är enkelt att få ihop de själv om man ej tar denna "byggsats"?
Har köpte boxmatter av denna tjej förut på ridbanan.com och hon hade väldigt bra priser på dom. Men har ej fått prisuppgift än, hon skulle maila offerten när den blev klar:).

Alla tankar och ideé godtas:banana:
 
Sv: Utebox vad göra?!

Det är klart billigare att bygga själv om man kan det. Men färdiga är ju ett snabbt alternativ för de icke händiga
Man kan bygga liknade stall genom att använda en gammal container som grund, blir trolig ganska mycket billigare än de monteringsfärdiga.
 
Sv: Utebox vad göra?!

Så fina boxarna såg ut. Du måste uppdatera när du fått prisuppgifter.

Jag hade nog velat att taket utanför boxarna gick längre ut, och var mer typ av ett skärmtak. Då blir det mer skyddat för väder och vind inne i boxarna plus att man kan stå utanför boxarna och rykta o pyssla.
 
Sv: Utebox vad göra?!

Jag hoppas få mina prisuppgifter idag.. Men vi velar fram och tillbaka om vi ska beställa och få korrekta uteboxar:), eller försöka bygga själva:D.. Men är spänd på att få veta priset på dessa för de e såå fiina:love:.
Ser fram emot när allt är färdigt och klart hur de blir och allt:love:...
Har inte hunnit kolla på pegasusboxen samt uteboxen än funderar på att göra det i efter middag.

Men jag funderar på att så länge, tills de blir färdigt om jag ska sätta in ett fönster i min hosthästs box... Vi har ett fönster i den andra boxen som vi har rejält öppet men har satt handduk för så att det inte ska dra direkt på dom... Man vill ju göra det enkelt för honom som hostar och denna vinter har varit extrem:(...
 
Sv: Utebox vad göra?!

Bygga egna såklart ;) Din far är ju så händig så det kan väl inte vara något problem.. eller jo, att få honom att bygga kanske :p

En bra ide för övrigt, det här med utebox till hoshästen :)
 
Sv: Utebox vad göra?!

Nu är uteboxen lagt på is, måste prioritera min hästs hosta.. Då han har jätte jobbigt med detta:(. Så just nu går han på en kur men verkar inte hjälpa, så prio 1 är att han ska må bra först innan det blir något annat....
 
Sv: Utebox vad göra?!

Nu är uteboxen lagt på is, måste prioritera min hästs hosta.. Då han har jätte jobbigt med detta:(. Så just nu går han på en kur men verkar inte hjälpa, så prio 1 är att han ska må bra först innan det blir något annat....

Eh.. Det är ju exakt genom att snabbt bygga uteboxar som du på bästa sätt kan prioritera din hästs hosta...!!!
 
Sv: Utebox vad göra?!

jo men veterinären tyckte att han hade bra stallmiljö och att det nog inte är där problemet ligger, för det var hon väldigt noga med. Just själva stallet. Han ska äta klart denna kur annars ska han utredas om detta inte hjälper...
 
Sv: Utebox vad göra?!

Min morfar och jag har byggt uteboxar, och det gick på runt 60 000.. Stallet ser ut som engelska uteboxar, och många tycker det ser ut stugor.. Samma koncept som på dina bilder, fast vi har en stallgång till varje box mellan boxarna. Bra att lägga upp fodret, och ha sina egna saker . Blir som ett litet eget stall, mellan boxarna..


Lycka till med byggandet
 
Sv: Utebox vad göra?!

Min morfar och jag har byggt uteboxar, och det gick på runt 60 000.. Stallet ser ut som engelska uteboxar, och många tycker det ser ut stugor.. Samma koncept som på dina bilder, fast vi har en stallgång till varje box mellan boxarna. Bra att lägga upp fodret, och ha sina egna saker . Blir som ett litet eget stall, mellan boxarna..


Lycka till med byggandet

men då kan väl hästarna inte ha kontakt med varandra?
 
Sv: Utebox vad göra?!

nej, inte mule mot mule.. Men de kan se varandra, för man sätter galler...=)
 
Sv: Utebox vad göra?!

Jo jag har ritat en, men jag vet inte hur man får in bilden??:confused:
 

Liknande trådar

Hästmänniskan *suck* Är i valet och kvalet om jag ska byta stallplats. Jag har haft mina hästar uppstallade på nuvarande stallet i drygt sex år...
Svar
8
· Visningar
1 176
Senast: Salandge
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp