• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare miamalm
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 869
M

miamalm

Hej! Sak börja bygga utebox. Vad ska det vara för underlag. Är det bra med halvgrovt grus eftersom det dränerar eller är det bara en onödig skaderisk. Hur är underlagen i era uteboxar och hur gjorde ni?? Tacksam för svar snart!'
Hästen kommer snart!
/ MAria

Sv: Utebox

Jag har uteboxar med grus i botten, dräneringssingel och ovanpå det permanetbädd utav halm. Det har aldrig varit blött i gruset när jag mockat ut bäddarna så ur dräneringssynpunkt kan jag inte yttra mig hur det funkar. Jag är supernöjd med mina boxar och kommer inte att gjuta golv i dem.
Hur menar du att det skulle vara en skaderisk med grus?

Sv: Utebox

Jag jobbade på ett ställe där de hade gummimattor på gruset, o någon cm mellanrum mellan mattorna. Det var verkligen suveränt,dränering o ändå ett bra golv, lättare o mocka åxå(om man inte vill ha bädd).

Liknande trådar

Anläggning Behöver hjälp att förstå hur detta ”omöjliga” kan ske! Min häst står i en utebox. Det är totalt två uteboxar som hör till stallet, så... 2
Svar
39
· Visningar
3 985
Senast: jemeni
·
Anläggning Hejsan svejsan. Jag har lite frågor angående underlag som är mer tillfälligt till en ungefär 4 m lång och 5 m bred spilta med slang...
Svar
2
· Visningar
557
Senast: tara
·
Hundhälsa Helt klart största nackdelen med hundägandet är ju sjukdomar/skador på våra hundar. För en hundägare som dessutom ska använda hunden...
Svar
13
· Visningar
1 099
Senast: Grazing
·
Utrustning Tjo, är denhär fett misslagoma årstiden nu, när grusvägarna tinat fram, men hage är fett snöig och isig än, och gården bara bitvis isig...
Svar
6
· Visningar
546
Senast: Shixle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka