UtegångsFöl i vinter???

• Träning
  • Trådstartare Trådstartare Tiagirl
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 41
  • Visningar Visningar 2 681
Sv: UtegångsFöl i vinter???

Wentona skrev:
Om man vill ha tips på hur fölisar ska ha det som små är det bara att kolla in närmaste avvelsstall. där går det oftast ute i grupp på lösdrift.

Tyvärr är det inte så än, men förhoppningsvis är det dit vi är på väg, för fler och fler av uppfödarna har sina unghästar/ston med föl på lösdrift.

Camilla

Sv: UtegångsFöl i vinter???

Tiagirl skrev:
Alltså, nu slog det mig att jag har ju garanterat kvar fölis i vinter och hon kommer gå ute som dom andra....
Har man täcken på såna små?! Det måste man väl nästan fast det känns konstigt på en sån liten...
:crazy:

De flesta föl bruka få en riktig kanonpäls till vintern, lurvigare och tjockare än vuxna. Så om du börjar lägga på täcke lär väl inte den pälsen växa in. Fast du menar väl inte att fölet skall vara ute dygnet runt.

Hälsning Maja

Liknande trådar

Hundhälsa En dum fråga...kan tyckas. Men behöver en rottweiler täcke på sig på vintern och vid regn? Jag har en husky som hellre skulle dö än att...
Svar
15
· Visningar
972
Senast: Sonic76
·
Hästhantering Hej Jag har rätt så nyligen flyttat till ett mindre stall med min ponnyvalack på 21 år. Rätt så omgående började ena stoet i flocken...
Svar
9
· Visningar
456
Senast: animalasia
·
Katthälsa Jag har två katthemskatter sedan ca 3 år, båda har visat sig ha stora problem med tänderna. Fån början var tanken att jag bara skulle... 2
Svar
25
· Visningar
1 294
Senast: Tiger tok
·
Övr. Katt Har lite beslutsångest gällande hur jag ska göra. Har en 14-årlig katt som sover hela dagarna, vilket inte är så konstigt med tanke på...
Svar
1
· Visningar
501
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka