Utekatten som blev Innekatten

Sinfonie

Trådstartare
5e juni 2006 föddes hon på en bondgård, sen dess har hon fått gå ute som hon vill under dygnets ljusa timmar.

30e december 2009 flyttade vi till lägenhet och hon blev innekatt.
Jag var förberedd på en frustrerad och missnöjd katt..

.. inte på det här!

Bild004.jpg


Bild003-1.jpg


Bild003.jpg

Såhär ser det numera alltid ut när jag ska kolla på tv - förr var hon social ungefär 10 minuter om dagen.

Bild017.jpg

Hon vill inte gå ut, vi har varit ute 7-8 gånger på drygt 3 månader. När vi väl är ute håller hon sig alltid nära mig.

Bild027.jpg


Bild039.jpg

Nöjd Spurs :love:
 
Sv: Utekatten som blev Innekatten

Bättre med det trygga inne livet!

Min bodde som stallkatt i 6år då jag var tvungen att hitta ett nytt hem till henne... hittade inget så hon fick flytta med mig idag har hon varit inne i 7år och bara älskar det.
 
Sv: Utekatten som blev Innekatten

Åhh va härligt att din katt trivs inne. Håller precis på att flytta in mina två katter och är orolig för hur dom ska ta det.
Har du gjort något för att hon ska trivas?
Jag funderar på att köpa någon sån möbel/leksak som din katt ligger på i fotot. Något du kan rekomendera?

Förlåt för trådkap:angel:
 
Sv: Utekatten som blev Innekatten

Ja verkligen!
Tidigare när jag försökt konvertera henne (eller när hon varit opererad/sydd och därför inte fått gå ut) så har det varit fullt pinkeri inne.
Men för första gången som det bara är hon och jag så är hon helnöjd med det nya livet :D
 
Sv: Utekatten som blev Innekatten

Inte mer än att hon har fått en enorm klösmöbel, extra många leksaker och extra mycket godis :angel:

Klösmöbeln är fantastisk, en investering!
 
Sv: Utekatten som blev Innekatten

Klösmöbeln har hjälpt? De e ju tyvärr ingen billig grej, men allt för mina älsklingar :P
Som tur var är dom redan helt rumsrena, dom sover inne på nätterna men är ute hela dagarna :)
 
Sv: Utekatten som blev Innekatten

Och så finns det de som avlivar sin katt för att de inte tror att de skulle trivas som innekatter när husse/matte flyttar till en lägenhet :mad: Inte ens prova, utan bara bestämma att det skulle vara synd om katten när den kanske skulle trivas jättebra med det livet.

Din katt är ett utmärkt exempel på en katt som "bytt" liv och trivs med det. Ursöt är hon förresten :love:
 

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 352
Hästhantering Vill inte ha några arga påhopp eller liknande nu utan är bara ute efter vad ni hade gjort☺️ Vi har en valack född 2013, användes som...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
6 992
Senast: Dopy
·
Katthälsa Nu har jag haft Lava i ca 3 månader (bara?!) och hon är innekatt. Hon har levt hela sitt liv som innekatt men är otroligt nyfiken på...
Svar
11
· Visningar
6 662
Övr. Katt Jag ska flytta till en lägenhet i ett hyfsat tätbebyggt område, men med skog och åker alldeles inpå knuten (ca 50 meter bort). Jag har...
Svar
19
· Visningar
2 314
Senast: Liten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp