Utetäcke med hals

Centaur

Trådstartare
Regnar så sjukt mkt nu, helt hopplöst att torka täcken.. Så ska köpa två extra-täcken att ha när dom andra är för blöta. Men vet inte riktigt vilka... Ska vara billigt eftersom det bara är reserv-täcken, hel hals, helst en som sitter fast i täcket, 100-300g foder.

Har ni några tips? Funderade på Event men jag sökte här och blev inte såmkt klokare.... :confused: Hur är dom i stl? Funkar det att ta en stl större än normalt? Den jag behöver är slutsåld..

Sv: Utetäcke med hals

Har också kollat lite på Event, men hörde sen att väldigt många är missnöjda med dem, läker som såll. En del håller tätt men en del inte...

Amigo, de är väl inte så dyra?

nej, har letat efter det gröna med fast hals, amigo plus tror jag det heter. men det är så lång lev.tid!

Varför vill du inte ha lös hals? Tycker att HWs täcken med lös hals är väldigt enkla att hantera och den sitter bra på plats.

bucas sitter jättedåligt på mina..

charmex; jo det såg ju fint ut, någon som vet hur kvaliten är? bra om det håller med än nån vecka.. ;)

event är jättestora i storlekarna enligt min erfarenhet. min har normalt 155 i täcken med drunknar i det i event. de är så hemskt stora i bogen.

Bor inte du i Västsverige? Har fått för mig det...

Om så är fallet så verkar det passa ypperligt med en tur till Gekås i Ullared. Glöm bara inte att ta med måttbandet så du vet vad du köper för storlek!

Inte alls tokigt för de pengar som det kostar där, slår t ex Hööks på fingrarna många ggr om vad gäller kvalitet och pris i min mening. :angel:

Jag har Haglunds vintertäcke med fast hel hals. Jag har haft det i 1 vecka nu och än så länge motsvarar det alla förväntningar. Han är varm och torr när han kommer in. Det har aldrig varit blött igenom trots blötsnö som legat kvar på ryggen.
Enda gången det var blött på insidan var när halsen inte var spännt i rätt ring så det hade snöat in i den framifrån. Verkar dock inte hända när den är spänd rätt. Kan varmt rekomendera detta täcke, jag använder det ju varje dag och ska du bara ha det som reserv när de andra är blöta så kommer det fungera super.

shires? kostar bara några hundralappar, har fast hals osv. dessutom bara tre-fyra dagars lev. tid oftast.

mm kollade på highlander combo, det verkar jättebra. har mailat och frågat hur lång lev.tid det är på det men ej fått svar än.

dom som det står lev.tid på har så hemsk färg :crazy:

jag har ett innetäcke event och haft ett fleceefodrat regntäcke och jag köper inte fler event, mina har varit väldigt dålig hållbarhet på gick sönder relativt tidigt och regntäcket läckte vatten. Min syster hade ett likadant och det vara samma med hennes. Våra har bogvecken gått sönder på altså delat sig som en extra öppning både regntäckena och innetäckena.

har hansbo-täcke på min med halvhals...super bra 300g. e nog normal i storlek, brukar ha 145 å kunde ha 145 på hansbo-täcket

Inte på det jag har iaf, min häst har samma strl som vanligt, det passar perfekt, möjligtvis att halsen kunnat sitta lite tajtare men det är inget som stör honom.

Liknande trådar

Utrustning Vilket täcke bör jag satsa på? Har en häst som är breeeed, halsen högt satt och hög/bred. Jag har några täcken men nästan på alla så är... 2 3
Svar
40
· Visningar
1 446
Senast: Emuliiaa
·
Utrustning Tjo, behöver någon att bolla lite täckestankar med! Köpte en till häst förra veckan (oops) som liksom min första vill ha kläder...
Svar
14
· Visningar
1 192
Senast: MiniLi
·
Utrustning Jag köpte i all hast ett begagnat regn/flugtäcke för ett tag sen, alltså ett som är regntätt över hals, rygg å kors men nät på resten...
Svar
7
· Visningar
1 595
Senast: Shixle
·
Hästhantering Ja, troligtvis har det här diskuterats förr men tänkte ta upp det ändå eftersom jag velar. Nu har de flesta hästar fått en vinterpäls... 2 3 4
Svar
62
· Visningar
8 482

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka