Bukefalos 28 år!

Utförd tjänst av privat person utan kvitto

Sv: Utförd tjänst av privat person utan kvitto

För svart verksamhet finns ju inga regler alls egentligen. Så man kan inte säga hur ni kan eller skall agera.

Ni lär ju inte kunna använda er av kronfogden heller.

Nej det hade vi inte tänkt heller, nu är det inte just själva betalningen det var jag ville ha svar på hur jag skulle få in utan hur det ska bli med kvitto, som den som "beställt" arbetet önskar. Min undran var då hur det blir med moms, svart eller vitt. Jag är delägare i ett hobbyföretag ( hästverksamhet) men juh ingen hovslagare.
 
Sv: Utförd tjänst av privat person utan kvitto

Varför tar du åt dig då, du fick ett förslag som är fullt genomförbart.

Förlåt, men detta tycker jag är typiskt Buke att döma & tala om hur fel alla andra gör & hur bra man är själv och att bara den som startar tråden som är den "skyldige" och enda i Sverige som gör såhär.

Jag har inte dömt dig eller någon annan, däremot kan man konstatera att. För svarta pengar kan man inte driva in, får man inte betalt så finns ingen laglig väg att få dem heller.

Man kan inte göra dem lagligare för att man lägger på moms, för det krävs som sagt att man är momsreggad och innehar F-skattesedel.
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Hur vanligt är det igentligen att människor som bedriver hästverksamhet har verksamhet? Själv tar jag emot hästar för inridning och...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
6 326
Senast: nullo-modo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp