Utländska täckesstorlekar

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Borst
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 3 784
B

Borst

Är det nån som kan hjälpa mig med det?
Finns det exempelvis någon omvandlingstabell??

Skulle behöva omvandla storlekarna 115-125 och 135-145

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Utländska täckesstorlekar

4'3 = 85 cm

4'6 = 90 cm

4'9 = 95 cm

5'0 = 100 cm

5'3 = 110 cm

5'6 = 115 cm

5'9 = 125 cm

6'0 = 130 cm

6'3 = 140 cm

6'6 = 145 cm

6'9 = 155 cm

7'0 = 165 cm

7'3 = 175 cm

är det täcken som du ska köpa i Tyskland eller holland så gäller den här omvandlingen:
Är deras täckes storlek mellan 95 och 155 cm dra av 40 cm och du har rygglängden (nästan kan skilja en eller två cm.)
Är den mellan 165 och 185 drar du av 45 cm.
Och är storleken mellan 195 och 215 cm drar du av 50 cm / Gunilla

rugs.gif

Storlekstabell i all ära,
det skiljer otroligt mycket i storlek mellan olika märken beroende på hur halsringningen är utformad. Det gör det svårt att jämföra.

Om någon har en översättningtabell mellan Event - Bucas - Horseware - Shires - Equest - Eskadron - Equiline m fl m fl så vore det jätteintressant!

Knappast troligt att nån lagt energi på en sån tabell, du får nog ge dig ut med tumstocken själv. Alternativt använda sökfunktionen här för att se om de upplevs som stora eller små.

Själv har jag täcken av all de märken de räknar upp (utom Equest) och jag har hållt mig till samma storlek på allihop.

Liknande trådar

Utrustning Var på sadelprovning igår och min häst behöver ett bomträ som är 9,5” brett, det kommer bli svårt att hitta en westernsadel i den...
Svar
3
· Visningar
540
Senast: iNHALE
·
Utrustning Behöver tips på var en kan hitta ridstövlar i riktigt läder, helst utan snörning. Människan som ska ha dem är knappt 160 cm lång och har...
Svar
2
· Visningar
233
Senast: sweep
·
Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 448
Utrustning Jag ska beställa nytt övergångstäcke och fastnade för Hansbo PRO 150g med separat hals. Nu behöver jag hjälp med att välja storlek...
Svar
1
· Visningar
656
Senast: sweep
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka