Bukefalos 28 år!

Utom tävlan ena klassen och inom tävlan i andra?

ujent96

Trådstartare
Kloka bukare, nu behöver jag er hjälp..
Får man starta ena klassen utom tävlan (om det är ok för arrangören så klart) och inom tävlan i andra klassen? Anledningen är att jag vill rida med spö på banan ena klassen men inte den andra....

Tacksam för svar...
 
Sv: Utom tävlan ena klassen och inom tävlan i andra?

jag tror inte du får starta utom tävlan med spö oavsett.
 
Sv: Utom tävlan ena klassen och inom tävlan i andra?

Jo det får man. Det fick iaf en ponnyryttare göra på vår klubb i helgen.
 
Sv: Utom tävlan ena klassen och inom tävlan i andra?

Ok hittar ingenstans om detta i TR......hade ju hoppats lite att en gång med spö kunde lära kraken att inte lägga av så fort de vita staketen dyker upp.....:D
 
Sv: Utom tävlan ena klassen och inom tävlan i andra?

Du kan ju alltid leta efter en tävling med dressyrryttartest där du måste rida med spö;).
 
Sv: Utom tävlan ena klassen och inom tävlan i andra?

Jag har också hört talas om att starta utom tävlan men frågan kvarstår- om vi antar att det är möjligt att starta utom tävlan i en klass, om man får starta inom tävlan i nästa klass?
 
Sv: Utom tävlan ena klassen och inom tävlan i andra?

Har mailat o väntar på svar, o under tiden tror jag att någon här har ett bra svar vad som gäller enligt TR...:)
 
Sv: Utom tävlan ena klassen och inom tävlan i andra?

Mitt svar syftade mest på att man får starta utom tävlan med spö:). Jag tror dock inte att man får starta en klass inom och en utom tävlan.
 
Sv: Utom tävlan ena klassen och inom tävlan i andra?

haha, ni får ju rida på hjälptygel också, jag tror inte en klubbis kan räknas. Men får man det så har jag ju isåfall fel, det är helt möjligt. Jag tycker dock det blir märkligt om man får, det skulle innebära att jag kan rida första klassen med både spö och graman och hela kittet, och det känns mkt märkligt på en tävling även om det sker utom tävlan.
 
Sv: Utom tävlan ena klassen och inom tävlan i andra?

Jag tror Fiorano syftade på en lokaltävling, inte en klubbis.

Tycker inte det går att jämföra med graman, graman får du ju inte ha på framridningen, så varför skulle du få ha det när du "rider fram" innanför de vita staketen...?
 
Sv: Utom tävlan ena klassen och inom tävlan i andra?

Nä i.o.f. Jag har fortfarande svårt att se att spö utom tävlan är tillåtet dock, det går fortfarande emot reglerna för vad som anses ska ske innanför staketen hjälpmedelsmässigt så att säga.
 
Sv: Utom tävlan ena klassen och inom tävlan i andra?

Det var på våra lokala dressyrtävling som hon red utom tävlan med spö. ÖD är msv-domare med gedigen erfarenhet så får väl hoppas att hon hade koll på TR.
 
Sv: Utom tävlan ena klassen och inom tävlan i andra?

Du får inte starta en utom och en inom. Antingen in or out ; ) Rid två klasser utom att ta med spöet, och eller gör som någon redan skrivit rid dressyrryttartest! (det rekommenderar jag oavsett)
 

Liknande trådar

Tävling Hej! Jag skulle behöva hjälp med att tyda TR dressyr... blir inte klok hur mycket jag än läser. Jag är 30 år gammal o rider ponny, har...
Svar
11
· Visningar
1 918
Senast: hhere
·
Kropp & Själ Jag har lite problem när jag ska sova, med värk kring höften typ. Jag ligger på ena sidan och då gör det inte ont, kan kännas lite när...
2
Svar
33
· Visningar
2 090
Senast: Badger
·
Relationer Hej! En situation som känns som ett svek för mig men som jag måste få hjälp med att reda ut annars känns det som att vår relation är...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
9 280
Hästmänniskan Hej, vi har precis köpt en gård med stall utanför stan. En tidigare ägare till gården har haft två hästar, nuvarande ägare som vi köper...
Svar
7
· Visningar
1 362
Senast: Grizelda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp