Utomhusträning...

Fraggel_Tess

Trådstartare
Mina holländska vithättor är nog hopplösa. *Suck* De går inte ut själva och inte in heller utan tittar förvånat mot hålet ut i hönsgården. Så även idag fick jag kånka ut 11 stycken. Hur lär man dom? Någon som har tips?

:rofl:Jag har haft kalkoner och de var lika puckade. Man jagade ut dom på morgonen och sen mös de i solen hela dagen. På kvällen då det blev kallt la de sig ute och frös i stället för att gå in. Varje kväll fick de hjälpas in och varje kväll samma förvånade kluckande då de kom in. Tror att de sa "Men oj, ett sånt trevligt ställe, mat och halm och varmt och mysigt, varför har vi inte varit här förr?" Samma sak dag ut och dag in. Månad efter månad. Började de regna låg de kvar och nästan frös ihjäl istället för att gå in i huset. Totalt hjärnsläpp. :crazy:

Lite jobbigt att kånka hönor som kacklar som om jag skulle ta livet ur dom när herr tupp Bo G blir förbannad. Men det gick smidigare idag men man får ha ett himlans tålamod.

Har försökt med mat en sattes i gluggen och tittade storögt på mig som om jag vore den stora stygga vargen...

Jag har inte så mkt djur det minskar ibland och ökar ibland men givetvis är bukefalosare välkomna! :)

Dom kanske är begåvade med *hönshjärnor* ;)
Vi hade kalkoner och div höns när jag var mindre och dom gick in och ut själva. Fast vi hade nog en lite större lucka, kanske en 70*70cm si så där.

Men annars så har jag inget bra tips faktiskt.

Idag har jag försökt med ta dom via gången alltså öppnat stora dörren från hönshuset ut till hönsgården. Men icke sa nicke. Max att de går ut en halvmeter i gången och kluckar lite!

Liknande trådar

Däggdjur Jag har växt upp med husdjur; katter, hamstrar, kaniner och hundar. Från 11 till 19 år hade jag därtill minst en häst, totalt 4 egna och...
Svar
8
· Visningar
1 281
Senast: Bison
·
Övr. Hund Runt den 20 januari skrev jag här, och frågade hur man köper en hund. Jag fick massor av tips och råd, och även listor med uppfödare...
Svar
11
· Visningar
1 584
Senast: Raderad medlem 147980
·
Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad... 4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 514
Senast: Milosari
·
Hästmänniskan Har ju haft lite otur i olika lägen med hur vissa människor beter sig i stallet, och är nog blivit lite ärrad av det (inten nuvarande... 6 7 8
Svar
145
· Visningar
12 639

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka