Utomstående vid en misshandelsrelation

Jag tänker att det viktigaste är att man finns där som utomstående. Inte blundar men inte lämnar. Och ha så lite kontakt som möjligt med gärningsmannen utan ha fokuset på sin vän, släkting, granne eller vem det nu än är som lever med denna personen. Vara stöttande och så. Däremot måste man vara försiktig och lite smart. Inte harspla ur sig det man egentligen tänker om inte situationen är den rätta. Det kan få motsatt effekt och du ses som ett hot istället för någon som försöker hjälpa.

Vid akuta fall alltid ringa 112.
 

Liknande trådar

Relationer Jag behöver skriva av mig. Ni är kloka. Det här är invecklat och jag får förmodligen inte med allt relevant i ett första inlägg. Jag...
2
Svar
24
· Visningar
3 991
Senast: Pinus
·
Relationer Hej! Behöver verkligen hjälp med detta då jag inte vet hur jag ska tänka. Jag har varit bästa kompis med en tjej i runt 15 år, vi har...
2
Svar
22
· Visningar
4 248
Senast: tornblomma
·
Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
6 226
Senast: IngelaH
·
Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
10 531

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vem hjälper hjälparen?
  • Trött och arg
  • Strejk

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp