Bukefalos 28 år!

Utrensande till urinvägarna ?

gylle

Trådstartare
Fick för många år sedan ett pulver till min gamla fullbodsvalack att ge i engångsdos då han verkade vara lite "seg"kissad och det luktade lite räligt. Han fick denna dos och kissade sedan ur sig rejält med mojagoja, kisset var nästan svart rensade med andra ord rejält, sedan dess har han inte haft problem med detta (är nog närmre 10 år sedan), den sista tiden har jag märkt att han är sådär små "Seg" i kissandet igen (nu 18 år gammal), och de sista dagarna har det börjat lukta urk (han har precis haft någon form av allergisk reaktion med hudutslag misstanken är mot stalosanet i torvbädden), vet inte om detta kan påverka att det är mkt utrensningsprodukter med ut i kisset.
Mitt största problem med denna häst är att han inte tål pencillin vilket gör att jag fortare än kvickt vill bryta ev pågående infektion och kom då att tänka på den kur han fick då.
Någon som har en aning om vad det kan ha varit (han jag fick den av sysslade då med allt möjligt med foder, örter mm mm) ?
Eller någon som vet något annat supereffektivt för att rensa ur urinvägarna på den gamla pojken?
 
Sv: Utrensande till urinvägarna ?

Björkblad är utrensande men ändå milt,eller åkerfräken.
 
Sv: Utrensande till urinvägarna ?

C-vitamin är bra mot urinvägsinfektion - köp askorbinsyra i mataffären (pulver i påse), vet ej dosering, men c-vitamin kan man ju ge i överskott eftersom överskottet inte tas upp av kroppen utan åker ut just via urinvägarna.
Mina kompisars gamla sto får ofta bekymmer med urinvägsinfektion, men inte nu längre, hon får en upplöst c-vitaminbrustablett i fodret varje dag då man kan ana bekymmer - då utlöses det inte!
Testa - billigt och ofarligt!
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag och min sambo bestämde oss under veckan; att det nu var dags för hela stora flocken att ge sig ut på en gemensam fjälltur. Vi bor så...
2
Svar
37
· Visningar
2 614
Senast: MrsScabtree
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp