Vår första Miniexpetion är completet!

Sv: Vår första Miniexpetion är completet!

Låter helt underbart!
Blir nog fjälltur med vovven nästa sommar, i år är han lite liten.
 
Sv: Vår första Miniexpetion är completet!

Åh vad härligt det låter. Tänk att kunna bo så :love:

Jag har varit ute och vandrat i (norska) fjällen några gånger när jag var liten, var väl bara ett par dagar (1-2 övernattningar) men jag kommer ihåg hur härligt och vackert det var. Är helt 100 på att min hund skulle älska det också. Jag vill åka upp men hindras av att jag inte är ledig på somrarna nu när jag pluggar och en helg känns lite väl kort om man ska så långt :(
 
Sv: Vår första Miniexpetion är completet!

Å vilken härlig berättelse och underbara bilder! Blir ännu mer pepp på Telemark nu som du tipsade om i min Norgetråd:D
Skickar nog ett PM när det börjar närma sig så får du ge mig vandringstips:)
 
Sv: Vår första Miniexpetion är completet!

Vad härligt det ser ut! Jag blir bara mer och mer taggad på att packa ihop mig, hunden, min kompis + hennes 2 hundar och fara iväg och vandra! Får verkligen hoppas att det löser sig! :)
 
Sv: Vår första Miniexpetion är completet!

vad underbart!

Jag hoppas att ni tog er möjligheten att vara i Telemark och vandra. Det är underbart här. ;)

Då vi endast hade två småhundar, var det självklart att de skulle få sova i tältet med oss. När det sedan utökades till total 5, blev tanken inte lika hållbar längre. Och som draghundar skulle förmodligen Huskyhundarna skämmas över att krypa ner under sovsäcken. Men, Terriern och Pomeranianen gör det, utan att blinka.:D

Har du inga fler underbara bilder?
 
Sv: Vår första Miniexpetion är completet!

Vad är det för vovve som du har?

Om inte annat rekommenderar jag att tjuvstarta och ta bilen till ett trevligt underbar ställe, gå en liten mindre bit och sova tillsammans med hunden i tälten, vila framför brasan och fiska lite i alla fall.:love:

Min sambo är fiskegalen. Problemet som vi tampas med när vi är ute är ett två av hundarna är totalt badgalna (=skrämmer fisken), terriern vill gärna ha en del av bytet och en utav unghundarna anser att lätet när fiskelinan slängs ut, är någon form av lek. Så, där måste vi arbeta mer om, om vi någon gång ska kunna "livnära" oss på fiskelyckan.:D
 
Sv: Vår första Miniexpetion är completet!

Ja, en helg kan vara lite lite, med tanke på att man blir relativt trött av att vandra i naturen - upp och ner och hit och dit. Att sedan sätta sig på tåg eller köra bil hem, kan nog mest upplevas som stressande.

Nu vet inte jag vart du bor, men det finns ju oerhört fina marker att gå i även hemma i Sverige. Egentligen behövs det inte så mycket - en bekväm ryggsäck, lite mat, tält/vindskydd och underbart sällskap (som du redan har ;))

Go for it!
Och när du har tiden, är du VARMT välkommen till trakterna här uppe!
 
Sv: Vår första Miniexpetion är completet!

Ser framför mig röran av hundar när din sambon försöker fiska i lugn och ro :rofl:
 
Sv: Vår första Miniexpetion är completet!

Å vilken härlig berättelse och underbara bilder! Blir ännu mer pepp på Telemark nu som du tipsade om i min Norgetråd:D
Skickar nog ett PM när det börjar närma sig så får du ge mig vandringstips:)

ETT PM ÄR ETT MÅSTE -vart du än bestämmer dig för att vandra. Känner mig ju totalt delaktig nu i dina vandringsplaner efter din tråd. :laugh:

Och, om det blir Telemark, så lovar jag att du kommer att få en underbar upplevelse. Det som jag upplever här (Telemark är känt, även av norskarna för att ha den mest fantastiska naturen) är just att du är helt ute i vildmarken. Du kan liksom gå och gå och åter gå. Dessutom är det ett plus att norrmännen verkligen uppskattar vildmarks och friluftsliv. De blir delaktiga, hjälpsamma och vill att alla ska trivas i naturen. Det byggs Gaupahuk, stugor och vindskydd som alla får sova i och det finns kartor tillgängliga överallt.

Ops ... lite Telemarksreklam ...:angel:

Och du? Kommer du och hunden i närheten av oss - finns det kaffe och bulla!
 
Sv: Vår första Miniexpetion är completet!

Ser framför mig röran av hundar när din sambon försöker fiska i lugn och ro :rofl:

Ha ha ha :rofl:

Vi har ännu inte fått en enda fisk med den stora flocken samlad ....
Och här finns det fisk ...

Den enda som per dagens datum går att ha som fiskesällskap, det är Pomeranianen. Han har i o f s varit med lite mer än de andra och lärt sig reglerna som gäller, men vi jobbar på de andra också.

Här om dagen tog mannen med sig fiskestången, en kaffetermos och myggolja och var bestämd på punkten; JAG åker och fiskar ... :angel:

Har insett att det är en disciplingren som jag får jobba hårt med om jag nu ska "överleva" min stora expedition som väntar. Då ska liksom fiskande var en större del av matintaget ... *ojojoj*
 
Sv: Vår första Miniexpetion är completet!

Har du inga fler underbara bilder?

_MG_6367.jpg

I skogarna utanför Mora.

_MG_6411.jpg

Världen är så stor...

_MG_6422.jpg

Jaha, den KAN bli trött?

_MG_6464.jpg

Sätter kurs mot det okända. (Grövelsjön)

_MG_6768.jpg

Har hittat en pinne, Abisko.
 
Sv: Vår första Miniexpetion är completet!

Åh jag är också jättesugen på att vandra! Antingen får vi vänta tills lilla parveln är stor nog eller så får syrran låna honom ett par dagar medan vi traskar runt bland några vackra fjäll någonstans. :)
 
Sv: Vår första Miniexpetion är completet!

Låna ut honom till syrran och ge er ut. Jag kan komma på mig själv ibland med att sitta med ett riktigt sug i hjärtat efter Grövelsjön. Innan jag var där första gången visste jag inte att det var en bit av mig som fattades, men nu vet jag det.
 
Sv: Vår första Miniexpetion är completet!

Låna ut honom till syrran och ge er ut. Jag kan komma på mig själv ibland med att sitta med ett riktigt sug i hjärtat efter Grövelsjön. Innan jag var där första gången visste jag inte att det var en bit av mig som fattades, men nu vet jag det.

Du får berätta mer om det och hur man tar sig dit sen :)
 

Liknande trådar

Hundträning Jag har en bichon havanais på 16 månader. Hon är lugn, glad, lekfull, kärleksfull, lätt att arbeta med - men hon kan inte vara ensam...
3 4 5
Svar
87
· Visningar
9 336
Övr. Hund Igår den 11/11 fick himlen en ny stjärna :heart Mitt älskade lilla lejon. Modiga lilla hunden. Hunden som fick folk som inte gillar små...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 567
Senast: Soffan74
·
Hundhälsa Har en dvärgschnauzer, drygt 2 år och han har ansträngd andning. Låter väldigt ansträngt när han ligger på rygg, sover eller ibland när...
Svar
3
· Visningar
711
Hundhälsa Jag behöver råd.. Det blev ett långt inlägg, men jag hoppas någon orkar läsa det ändå. Har en schäferhane på fem år, som kort och gott...
2
Svar
20
· Visningar
6 669

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp