Utrustning inför första hästköpet?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Trixxie
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 1 032
T

Trixxie

Hejsan.

Har lite frågor.
Detta är alltså lite förberedelse före man fått hem hästen som jag menar:

Vilken (och hur många av varje) hästutrustning köpte du? (Ex. täcken, grimma m.m.)

Vilken (och hur många av varje) stallutrustning köpte du?

Nu menar jag alltså till den första hästen du köpte, då du inte hade någon utrustning redan.

Vilka saker måste/bör man ha?

:)

Sv: Utrustning inför första hästköpet?

Borstar
Extra grimmor och grimskaft
Stallapotek (jodopax, lactacyd, bomull, termometer, klisterbandage, blåspray eller något liknande)
Träns (om man inte får med det)
Transportskydd och svettäcke (när du ska hämta hästen)

Vattenhinkar
Mockningsgrep
Skyffel

Man kan köpa hur mycket saker som helst men det här är bra att ha hemma.

*Puttar för att komma ihåg tråden*

Inte för att jag ska köpa häst nu, men när jag har övertalat mamma&pappa så .. :angel:

Jag måste tillägga att man bör ha brems och kniv i sin utrustning redan när man hämtar hem hästen (om en olycka skulle inträffa.

Köp inte mer än en grimma, storleken kan vara fel. Jag blev lite snopen när jag hämtade min häst (ägaren hade sagt storlek full). När tog på den nya fina lädergrimman så var den så stor så att det var bara till att ta av den igen och be att få en grimma av gamla ägaren.

Flugskydd om det är den särsongen, kan vara bra att ha förberett med, liksom fästingskydd.

åckså intresserad! kommer förhoppningsvis få en foderponny i sommar för senare köp! :banana:

Liknande trådar

Avel Hej! Jag hade tänkt betäcka mitt sto i år och har lite frågor och funderingar kring hela processen. Det här kommer vara både mitt och...
Svar
1
· Visningar
514
Senast: Freazer
·
Träning Hejsan allihop För drygt 2 månader sen köpte jag en ny häst. En swb valack på 8 år, världens trevligaste. Han va inriden av tjejen jag... 2
Svar
22
· Visningar
3 219
Senast: Claraclara
·
Kropp & Själ Jag har haft besvär med riklig mens, pms, mellanblödningar och mensvärk i några år nu. Tidigare hade jag noll besvär. Jag har bokat in...
Svar
17
· Visningar
686
Senast: FrDrake
·
Hästhantering Har massa problem med nyköpt häst. Känner mig desperat. Jag bestämde mig för att köpa en riktigt bra häst, tänkte att en gång i... 6 7 8
Svar
147
· Visningar
17 156

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka