Utrustning vid köp av häst

Status
Stängd för vidare inlägg.

Trocadero_lover

Trådstartare
Ja vad behöver man egentligen?! Har funderat hemma men känns som att det ändå fattas ganska mycket. Hade ponny för ett par år sen & hans grejer som finns kvar passar knappast en stor häst;)
Vi ska köpa en allroundhäst som kommer tränas/tävlas i både dressyr & hoppning. Så vad behöver man? Tips & råd tack!:)

Sv: Utrustning vid köp av häst

Får väll ta och skriva en lista då:angel:

En bra allround sadel + Stigläder,Stigbyglar & Sadelgjord
Träns + Bett & Tyglar
MInst 2 schabrak
Möjligen benskydd/benlindor
Ryktlåda
2 grimmor (en läder,en nylon/annat)
2 Grimskaft
Vintertäcke
Regntäcke
Fleecetäcke/svettäcke
Akutlåda

fyllpå!

Träns + Bett & Tyglar
MInst 2 schabrak
Ryktlåda
2 Grimskaft
Vintertäcke
Regntäcke
Fleecetäcke/svettäcke
Akutlåda
Transportskydd
Transportgrimskaft (kan vara bra att ha om man hyr/lånat transport inte alltid det finns)

Träns + Bett & Tyglar
MInst 2 schabrak
Ryktlåda
2 Grimskaft
Vintertäcke
Regntäcke
Fleecetäcke/svettäcke
Akutlåda
Transportskydd
Transportgrimskaft (kan vara bra att ha om man hyr/lånat transport inte alltid det finns)

Till TS
Det är inga måsten i vad du ska ha. Lindor är bra att ha, skydd behöver du inte köpa förrän du vet om hästen behöver skydd. Ska du hoppa kan det vara en bra idé dock, samt en hoppgjord med platta. Lindor och paddar funkar även i transporten då de ger stöd vilket inte transportskydd ger.. Men ska du tävla så vet du ju antagligen vad du vill ha för utrustning.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
8
· Visningar
635
Hästmänniskan Jag funderar på om det är dags att köpa häst. Innan jag börjar kolla annonser (och förälska mig i hästar jag inte har råd med) skulle... 2
Svar
33
· Visningar
3 529
Senast: Edla
·
Utrustning Jag har aldrig ridit i något annat än klassiska säkerhetsstigbyglar med gummiband (jo, ett par plaststigbyglar av enklaste snitt utan... 2 3
Svar
49
· Visningar
3 246
Senast: Capybara
·
Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 522

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka