Utrustning vid transport?

LilaTiger

Trådstartare
Jag hittade bara en gammal tråd när jag sökte och tänkte att kanske har ni uppdaterat era transportgarderober till hästarna nu.
Jag vill se hur era hästar ser ut vid transport - så in med massor av bilder! :D

Jag kan börja.
Min stora prins har bruna transportskydd av okänt märke, dock sitter de inte ultimat så nya ska införskaffas på Globen i år.
Till detta har han antingen ett beige/brunt fleecetäcke eller ett brunt thermotäcke.

dsc_5045_85428026.jpg

Thermotäcket har jag dessvärre inte någon bild på när han har på sig det i samband med transport och transportskydden, men det ser ut så här:
dsc_4325_79215306.jpg

Om vi lyckas hitta en tränare med tillgång till ridhus så att vi ska åka och träna mer regelbundet även nu i vinter så funderar jag på att hitta ett fint ylletäcke då jag ogärna lägger ett thermotäcke på en svettig häst.

Min lilla shettis har blåa transportskydd och vanligtvis ett blått fleecetäcke med mullebrodyr på sig vid transport. Bild kommer efter helgen då vi ska flytta till nytt stall!

Sv: Utrustning vid transport?

så här kan min ena se ut. Tidig vår och kallt.

PW täcke, höga transportskydd bak och skydd och boots fram.
Ska vi åka längre så brukar jag linda med tjocka, stora paddar samt ha boots runt om.
30635098.jpg

under höst/vinter/tidig vår så blir det oftast antingen PW eller equiline stalltäcke med eventuellt fleecetäcken under beroende på hur kallt det är. På benen blir det skydd/boota, lindor eller transportskydd.
Fleece och PW över om hästen är väldigt svettig och det är kallt ute annars bara fleece.

Liknande trådar

Utrustning Jag åker iofs sällan och då oftast under snöfria årstiderna. Men jag har trots ett fint lager av transportskydd, svansskydd och... 2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 080
Senast: fio
·
Gnägg Visste inte om jag skulle lägga tråden här eller i utrustning, men provar här. Tittade igenom en blogg jag hade för många år sedan, och...
Svar
0
· Visningar
828
Utrustning Jag har en ganska klar bild av ett träns jag vill ha, men jag kan inte hitta det... :meh: Det ska vara ett brunt pullarträns, gärna åt...
Svar
10
· Visningar
1 589
Utrustning Får snart hem en mörkfux ponny utan tecken. Undrar nu vilken färg ni tror skulle passa bäst på täcken? Jag älskar vinrött men vet inte...
Svar
3
· Visningar
1 383
Senast: Wera
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka