Utrustning?

• Fälttävlan
  • Trådstartare Trådstartare Bim
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 1 238
B

Bim

Jag var med mitt barnbarn och tittade på fälttävlan i helgen. Jag är själv gammal dressyrtant och kan inte något om fälttävlan men jag har en fråga, får man verkligen rida dressyren med mössa på hästen.
Jag såg nämligen en flicka som gjorde detta och jag blev riktigt förvånad. Är detta verkligen tillåtet? Jag tror flickan red något som hette debutant.

Sv: Utrustning?

Var det möjligen åkerbo du var på?
Jag var där och såg också ngr rida dressyren med mössa på hästen.
Jag har inte TR i hand men jag tror inte att det är tillåtet

Jag tror Tim EM-ponnyn i dressyr i år oxå red med "mössa" det var ialla fall en bild från EM i Ridsport.

i sverige är det inte tillåtet men utomland är det det,, så var det innan iafl.

i sverige är det inte tillåtet men utomland är det det,, så var det innan iafl.

men numera kan tydligen varje tävlingsplats ge dispens. Insekter finns det ju mer eller mindre av... :)

utomlands gäller samma sak: dvs att GJ ger dispens före tävlingen till samtliga ekipage.

gäller fälttävlan
dressyr hade annan formulering

Liknande trådar

Dressyr Tack för tipset. Han är ju verkligen helt annorlunda än de flesta inom dressyren. Väldigt uppfriskande. Han kommer nog igång och... 2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 507
Senast: Mirtai
·
Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
5
· Visningar
430
Senast: Emuliiaa
·
Relationer Idag för 25 år sedan träffade jag hästen som fick mig att förändra mitt liv. Redan från första stund så förstod jag mig på henne och vi... 2
Svar
20
· Visningar
1 799
Senast: Görel
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig... 2
Svar
28
· Visningar
3 599
Senast: Ceta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka