Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Lättast att säga är att den obligatoriska utrustningen som ryttaren väger in med är:Ainon skrev:Är det någon utrustningen förutom ryttarens kläder, hjälm, stövlar, träns, sadel med stigbyglar och gjord?
Oj, det är väldigt olika! Det är ju just med utrustningens tyngd som ryttaren kan reglera sin vikt. Men man brukar tala om att man kan komma undan med utrustning som väger knappt ett kilo… Bara min sadel med utrustning, vägde drygt 12kgAinon skrev:Hur mycket väger (i snitt) utrustningen man har vid ett löp?
Om du menar till ryttaren är det obligatoriskt att ha säkerhetsväst och hjälm. Men utöver det är det valfritt. Alla använder plastglasögon, dessa kan man ha flera ovanpå varandra, så drar man ner ett par i taget (de blir hängande runt halsen) när de blir skitiga under loppet. Nu under vintern rider många med olika former av masker och huvor under hjälmen efter som sprutet vissa löpningsdagar är så enormt otrevligt att få i ansiktet.Ainon skrev:Förekommer skydd, luvor och liknande?
Isåfall vad är vanligt?
Ninniw skrev:Bara min sadel med utrustning, vägde drygt 12kgi torsdags tex…
Annika Källse skrev:Det märkte jag allt, tung och hal var den ... Svor hela vägen till bilen eftersom jag höll på att tappa sadlarna x antal gånger...