Utryck som jag tycker illa om

Vilket uttryck tycker du är till minst hjälp när du får det.

  • Det som inte dödar stärker

    Röster: 10 5,3%
  • Det finns mening i allt

    Röster: 42 22,3%
  • Det där är väl inte så farligt

    Röster: 35 18,6%
  • Ryck upp dig.

    Röster: 101 53,7%

  • Antal omröstningsdeltagare
    188
  • Omröstning stängd .

Tranan

Trådstartare
Jag får då och då höra uttryck som jag tror sägs i all välmening men som jag upplever som nedtryckande.
Så en liten omröstning för att se vad ni tycker
 
Röstar på "du har överträffat dig själv". O_o
För att det används som "det här trodde jag verkligen inte om dig"
 
För att vara seriös tänker jag att de där uttryckens värde mest beror på i vilket sammanhang det sägs. "Allting har en mening" kan för mig kännas rimligt till någon som är lite besviken över något, men fullständigt åt skogen till någon som är i djup sorg.

Samma sak gäller för de övriga, det är helt ok att säga till mig när jag I-landsproblemgnäller men förmodligen helt värdelöst till någon som faktiskt är deprimerad på riktigt.
 
För att vara seriös tänker jag att de där uttryckens värde mest beror på i vilket sammanhang det sägs. "Allting har en mening" kan för mig kännas rimligt till någon som är lite besviken över något, men fullständigt åt skogen till någon som är i djup sorg.

Samma sak gäller för de övriga, det är helt ok att säga till mig när jag I-landsproblemgnäller men förmodligen helt värdelöst till någon som faktiskt är deprimerad på riktigt.
Men vad tänker man egentligen med "allt har en mening" tror man verkligen att det finns en övergripande mening med allt som sker? Det är ju obehagligt på riktigt, i min mening.
Eller så är det bara en meningslös floskel man vräker ut sig om man inte har något vettigt att säga.
 

Liknande trådar

  • Låst
Relationer Jag har på senare år reflekterat över att det fanns en tjej jag inte var så snäll mot i grundskolan. Jag kommer inte ihåg så mycket...
13 14 15
Svar
286
· Visningar
13 721
Kropp & Själ Finns det någon här som har koll på hur det går till när man byter förnamn? Är det en krånglig process, hur lång tid tar det, behöver...
Svar
19
· Visningar
1 586
Senast: MML
·
  • Omröstning
Dressyr Hur ser du på ditt hästeri vad gäller mål? Jag hade en rolig diskussion med en kompis igår om det här med att se saker ”över tid” :D så...
2
Svar
27
· Visningar
3 605
Senast: __sofia__
·
Kropp & Själ För 2 år sen (okt-21) opererade jag bort det mesta av en stor hjäntumör, den sitter lite illa till, så allt gick inte bort, den dödar...
Svar
15
· Visningar
865
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp