Bukefalos 28 år!

Utsättningssymptom?

MissFideli

Trådstartare
Jag har i 1,5 dygn haft dubbelslag på hjärtat. Mer eller mindre konstant, men oftare kvällstid och ev efter mat.
Kan det bero på att jag minskat ner på Lyrica lite? Jag håller i samråd med min läkare på att sakta trappa ner, det handlar om 25 mg per gång och det går minst 4 v mellan gångerna. Tidigare minskningar har jag inte känt av alls.
 
Sv: Utsättningssymptom?

Nu är jag ingen expert inom området men det kan förmodligen bero på medicinen.
Har du uteslutit allt annat som kan bidra till dubbla hjärtslag? Stress/ångest osv osv. Ofta är det ju ofarligt men du bör nog prata med din läkare!
 
Sv: Utsättningssymptom?

Inget annat är ändrat och jag känner mig inte speciellt stressad. Ingen ångest. Blir det inte bättre så får jag väl prata med henne :)
 
Sv: Utsättningssymptom?

Det går inte att sia på nätet om varför ditt hjärta slår dubbelslag, tycker gott at du kan ringa din läkare direkt och berätta om dina symptom.

Jag slutade med Lyrica, rakt av från den ena dagen till den andra, fick inga utsättningssymptom mer än att nervsmärtan kom smygandes.
 
Sv: Utsättningssymptom?

Nä, det förstår jag förstås. Dubbelslagen i sig känns lite löjligt att komma med bara, de är ju knappast farliga? Jag blir jätteyr om jag glömmer ta Lyrican.
 
Sv: Utsättningssymptom?

Kommer strax efter att jag ätit.
Har lagt om maten rätt ordentligt (till det bättre) kan det ha med det att göra?
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
2 593
Senast: Hazel
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
7 371
Senast: tuaphua
·
Kropp & Själ Har ätit ecitalopram i ca 10 år. Började med att jag varje höst mådde mycket sämre iom mörkret - trötthet, oförklarig värk i hela...
Svar
7
· Visningar
1 438
Senast: Lindon
·
Skola & Jobb hej. funderar lite jobbrelaterat o vill kolla med er bukare fall ni har några kloka inputs ☺️. är situationen jag varit sjukskriven...
Svar
6
· Visningar
1 722
Senast: vtok
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Livförsäkring
  • Uppdateringstråd 29
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp