Utsatt för brott?

Allt på ett ”diskussionsforum” är inte diskussioner! Jag ser trådar där man frågar ”vad åt du igår” och andra ämnen som nödvändigtvis inte måste ha mer innehåll än så.

Men om du är intresserad av trådens uppkomst så var det efter att ha läst om de ökande antal fall av överfall i hemmet som skett sedan en tid. Jag började då fundera över risken att det skulle hända vår familj och tänkte att dn var väldigt liten men kom då att tänka på incidenten med kreditkortsansökan. Sen tänkte jag vidare och kom inte direkt på något annat brott vi varit utsatta för sedan dess (räknar inte med inbrott). Sen funderade jag på hur många som faktiskt utsätts för brott. Och där startade tråden. Var det tilltäckligt noggrannt redogjort?

Kanske kan du hitta lite intressant här?
https://www.bra.se/statistik/statistik-utifran-brottstyper.html
 
brott som jag har blivit utsatt för,

Sexuella trakasserier
Misshandel
Hot om våld
Rån
Mordförsök
Bedrägeri.
 
Jag har haft inbrott i bilen en gång och blivit utsatt för sexuellt ofredande. Ofredandet ledde till en fällande dom och jag fick 5 000 kr i skadestånd. För dom köpte jag en bra bluetoothhögtalare och numer tycker jag att det var en helt okej affär för mig ;)
 
Både min syster och min bror har blivit misshandlade, syrran av två av sina ex och brorsan fick ansiktet sönderskuret av en karl som krossade en konjakskupa i ansiktet när han var ute och åt middag med vänner. Helt okänd person som inte satt vid borde men som försökte mucka, när han inte fick någon uppmärksamhet gick han fram till bordet och krossade glaset i ansiktet så det skars sönder. Ren tur att brorsan inte förlorade synen men det kröp ut glasbitar i flera år efteråt och han fick plastikopereras efteråt.

Själv har jag varit utsatt för trakasserier, hot, stöld.
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Hej. Jag hoppas att här finns några som mer kunskap än mig i hur polisen hanterar den här typen av situationer. Vi har fått mycket...
Svar
14
· Visningar
2 323
Senast: Rosett
·
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
6 057
Senast: mars
·
L
  • Låst
Samhälle Först så vill jag vara VÄLDIGT tydlig att SJÄLV KLART så gäller inte dethär för alla! Utan det finns säkert jätte många som jobbar på o...
6 7 8
Svar
147
· Visningar
7 358
Senast: Gunnar
·
Samhälle Jag blev utsatt för en våldtäkt för två år sedan, anmälde det inte efteråt då jag mådde för dåligt. Men nu har jag bearbetat det mycket...
Svar
3
· Visningar
949
Senast: DenDär
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kemisk kastration?
  • Katter och spädbarn

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp