Bukefalos 28 år!

utslag å klåda

I

Issa

vår hund har haft rodnad hud å exem nu i ett halvår snart..gått med tratt under den tiden...;( varit till veterinären flera ggr..gått på olika mediciner men ingen har hjälpt.. vi beslutade oss i att vi ska åka till ett djursjukhus i stället, eftersom dem inte vet vad det är här hemma..ingen som har haft samma problem? :confused:
 
Min blandraskille (amstaff/pitbull), hade också det. Jag var till vetrinären många gånger, fick antibiotika och salvor som hjälpte ett tag men efter ett tag så kom problemen tillbaka.
Jag åkte till djurklinik och de fick göra en grundlig undersökning med bl.a pricktest. Det visade sig att han är allergisk emot en massa saker :(, bl. a hö, hundar, dammkvalster och foderkvalster.
Så det blev till att ändra på rutinerna lite....
Han äter nu specialfoder och får en låg dos kortison varje dag. Än så länge så funkar det ganska bra....men vet att kortison i längden inte är bra.
Han är ju med i stallet nästan varje dag, det är ju hans bästa ställe att vara på så det kan jag inte ta ifrån honom. Andra hundar träffar han ibland men han är inte så intresserad av dom.
För övrigt så får man se det till att så länge som han har livskvalite så får han stanna i denna värld...
Vad som händer sen...det vill jag inte tänka på nu!!!
/ Blues
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har levt med pälsdjursallergi & astma sedan barnsben, har trots detta haft hund hemma under tonåren och inte reagerat nämnvärt på...
2
Svar
22
· Visningar
3 327
Senast: AnneB
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
23 071
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
29 132
Senast: Snurrfian
·
Hästvård Hej! För att göra historian kort så har jag haft mitt sto utlånad på foder i ca 2,5 år till en tjej som tagit föl på mitt sto. Jag har...
Svar
11
· Visningar
1 350
Senast: nexxa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp