Bukefalos 28 år!

utställningar..

Mixess

Trådstartare
Hur gör man? vart börjar man?
Hur går en utställning till? Olika moment?

Jag kan inget om hur detta fungerar :)
 
Sv: utställningar..

Beror helt på vilken ras det gäller :)

Finns fler trådar under "Tävlingsgrenar övriga" där jag svarat på vad som gäller för ponnyutställning där jag är en "gammal räv" ;)
 
Sv: utställningar..

Det brukar finnas info på rasföreningens hemsida för den rasen du har, vet dock inte villken ras du har?:laugh:
 
Sv: utställningar..

Åk och titta på utställningar så ser du hur det går till och vad som förväntas av en.
 
Sv: utställningar..

Satt mest och funderade på hur de gick till och om "vem som helst" kunde börja med de. Verkar lite skoj :) Den rasen jag äger är en PRE korsning (ej full stam) så de e väl inte mycket att ställa ut :D (även fast hon är finast för mig.
 
Sv: utställningar..

Tänkte faktiskt inte på att det kunde ligga under tävlings grenar. Tack!
 
Sv: utställningar..

Problemet med att ställa ut korsningshästar är att det inte finns någon rasstandard för domaren att döma efter.
 
Sv: utställningar..

ursäkta trådkapning..

Om man har sto med föl och vill visa upp fölet, kollar dom automatiskt på stoet oxå då och gör en bedömning el hur fungerar det upplägget?

Jag kan inte heller ngt om detta!

Men dom som mamma köpte sin fjordhäst av sa tex att man kunde stamboksföra stoet i samma veva som man visar ett föl?

o hur blir det i så fall om man tex har en korsningsponny, den går inte att stamboksföra?
 
Sv: utställningar..

Visar man föl bedömer de bara fölet. Visst tittar de på stoet för att se hur hon ser ut i förhållande till avkomman men det görs ingen bedömning.

Man kan stamboksföra i samband med fölvisning men det är olika mellan utställningsplatser och raser.

Du kan stamboksföra ridponnyer men så vitt jag vet inte korsningar eftersom de ju inte tillhör någon stambok.
 
Sv: utställningar..

Nej kan förstå det. Hade inte tänkt ställa ut henne eftersom hon ändå inte har full stam. Pappan är PRE o mamman står bara namnet på men ingen stam bakom.

Men nyfikenheten kan man ju ha ändå :) man vet aldrig vad för häst som trampar förbi när man minst anar det ;)
 
Sv: utställningar..

Fast inom PRE rasen så hoppas vi att regionföreningarna kommer att komma med utställningar för PRE korsningar inom en snar framtid :)
Så då kan du ju visa din häst på dom ,
Tesora
 
Sv: utställningar..

Ja varje region kommer ju att ha sin hemsida än så länge är ju bara Mittpre och Sydpre i gång, Men det är bara att hålla utkik, vet ej vilken region du tillhör?

Tesora
 
Sv: utställningar..

Syd måste det väl bli :) blekinge/skåne och däråt (kommer inte ihåg hur långt upp det sträcker sig)
 
Sv: utställningar..

Då är det syd du tillhör , Kolla deras hemsida ,det är gratis medlemsavgift året ut :)

Tesora
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Henrik Ankarcrona syns nära ryttarna eller hästskötarna. Kollar läget, hör sig för, men allra helst håller han sig något i bakgrunden...
Svar
0
· Visningar
276
Senast: Gunnar
·
Katthälsa Jag har en hona som tycker utställning är hyfsat onödigt. Hon är snäll men fräser en del vilket ju är synd. Antingen får jag sluta...
Svar
14
· Visningar
1 803
Senast: Corax
·
Övr. Hund Vi blir med valp om ca 6 veckor ❤️ Innan sommaren köpte jag böcker och började läsa och förbereda mig. Jag tycker dock att det är svårt...
Svar
11
· Visningar
1 071
Senast: Luff
·
Kropp & Själ Någon som har väldigt fint hår (fint alltså som i väldigt tunna hårstrån inte som i vackert 😅) som har hittat en fungerande fuktgivande...
Svar
10
· Visningar
672
Senast: Jfrelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp