UtstÄllning 2008

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Elwira
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 36
  • Visningar Visningar 2 458
Sv: UtstÄllning 2008

Någon som har adressen till SH´s hemsida? Jaghamnar på södertörns högskola när jag söker på det

knapplån

Ni som är i utställningssvängen: Blir man idiotförklarad om man ställer ut en vuxen valack? Finns det ens några klasser (heter det så?) för sådana? Har aldrig ställt ut honom men kom på att det vore kanske kul. Rasen är welsh cob

/Jazza

Ni som är i utställningssvängen: Blir man idiotförklarad om man ställer ut en vuxen valack? Finns det ens några klasser (heter det så?) för sådana? Har aldrig ställt ut honom men kom på att det vore kanske kul. Rasen är welsh cob

/Jazza

Visst finns det klasser för valacker! Jag och många med mig är mycket tacksamma för de ägare som köpt ens uppfödningar och sedan visar dem på utställning eller andra avelsvärderingsgrundade arrangemang. Det vare sig uppfödningen är sto, hingst eller valack. Fler valack oavsett ras önskas på arrangemangen.

Vad bra att det finns klasser även för oss. Nu är han ju inte född i Sverige men kan det ändå "gynna" uppfödaren att han får utställningsresultat? Jag är verkligen inte insatt i det här som kanske märks...

knapplån

/Jazza

Precis som ZABA skrev så gillar vi uppfödare när alla kön ställs ut. Cobbar är alltid trevligt att se på utställningar.

Jag får nog ta och ställa ut honom nästa sommar om jag hittar någon utställning i min någorlunda närhet. Inte för att jag tror att han är sådär speciellt fantastisk ur utställningssynpunkt men det är ju alltid kul att komma ut lite och se fina hästar och ponnyer.

Men dåså!

Då hinner vi med ungstoet en gång innan gammelstoet fölar ocksål.

;)

Jag har ju som bekant heller INGA förväntningar på Era uställningar eftersom det brukar gå dåligt då :rofl: Utom Neffi men vem kan motstå de blå ögonen :devil:

Men dåså!

Då hinner vi med ungstoet en gång innan gammelstoet fölar ocksål.

;)

Jag har ju som bekant heller INGA förväntningar på Era uställningar eftersom det brukar gå dåligt då :rofl::

Tssss du får se till att ha henne i gott hull, inte smällfet :o så ska du se att det går bra. Den lilla brons domaren har allt fått höra detta genom åren :rofl:

Kanske ska " damma av " mitt lilla sto...
Hon är inte visad på 4 år.... !
Och nästa år får hon inget föl heller...

Om jag bara hittar en stallplats någon gång så är tanken att jag ska få hit mitt 2-års sto. Då ska hon ut på så många utställningar som möjligt för att få lite rutin. Är hon välutvecklad så kanske hon får åka till Riks också, beroende på vem som dömer.
Hemma i göteborg där resten av stallet står så blir det sommarpremiering för det yngsta stoet för att se om det går att Kvalitetsbokföra henne, och äldsta stoet ska härja runt på utställning nu när vi äntligen fått tag i en bra grimma passandes madamens showhumör :cool:

Så går det när man dömer "ner" Länets snyggaste connemara :rofl:

Den lilla är för närvarande lite väl tunn så det ska nog gå bra.

Hon ska dessutom köras in under våren och en månad eller så hos UM får nog vilken ponny som helst i trim!

Tänkte visa två av våra connemaror på RIX ! Vet ej datum ännu. Tänkte även rida Connemara SM , hoppning med mitt sto Kajsa Stina E: Öxenholms bobby :)

Tänkte ställa ut min shettis i Frilesås den 9 Mars sen i uddevalla den 1 juni eller Nossebro den 9/8. Och kanske en sista i september i Fägelanda någon gång i november. Två blir det i alla fall :)

Hmm, kan man redan se utställningar/premeringar? :confused:

Jag har aldrig vart på en men vill gärna så det kanske är en dum fråga, men som sagt, jag är ny :p Vart kan jag se det?

Efter att ha visat min lilla fölis för 1 ½ vecka sedan så har jag fått mersmak, :banana:och ska försöka åka MINST en gång nästa år. Hon är för övrigt en ridponny. Jag har ännu ingen koll på utställningsplatser men det får ju vara inom rimliga åkavstånd.

Inka

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 254
Senast: Piaff
·
  • Artikel Artikel
Bukefalosnyheter Idag har det gått 29 år sedan denna sida först blev tillgänglig på internet. Först, lite om vad som hänt det senaste året: Jag har som...
Svar
4
· Visningar
1 516
Senast: Gunnar
·
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga... 2 3 4
Svar
74
· Visningar
5 318
Hundavel & Ras Något som kommit upp i mitt flöde de senaste dagarna är artiklarna och diskussionerna angående blandrasavel och renrasavel i Borås... 4 5 6
Svar
108
· Visningar
4 810
Senast: Dentaku
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Valp 2025
  • Uppdateringstråd 31