Utställnings koppel till Amstaff!

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare Flo-Jo
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 3 208
F

Flo-Jo

Jag har efter ett uppehåll nu börjat ställa lite mer och ska nu till Malmö int ställa en staffe.
Nu är min fråga någon som vet snygga och bra uts koppel?
Dom som jag har hittat har bara varit skit och mina egna funkar inte på den hunden.

vad tycker ni funkar bra?

Själv tycker jag om när de är så litet som möjligt har de själv till mina hundar *siberian husky* men de passar inte på en staffe!:crazy:

Sv: Utställnings koppel till Amstaff!

En tunn länk är alltid snyggt!:d

Jag har alltid haft tunt halvstyp som jag sedan sätter i ett vanligt uts koppel men jag tycker att de är lite för tunt för en staffe.

Jag använder DogSecuritys utställningskoppel när jag ställer amstaffarna, det känns rejält men ändå lite "finare" dessutom är dom lite kortare (60-80 cm tror jag dom finns i, jag anv det kortaste iaf). Dessutom är det inte helstryp, utan bara halvstryp vilket iaf mina hundar fungerar bäst på. Båda blir lite låga om jag använder helstryp i ringen (har även ett finare "retriverkoppel" som jag använt).

Men en snakekedja+ ett kort och smalare (kort) läderkoppel/handtag är också väldigt fint till amstaff tycker jag :)

Jag har också Dog Securitys utställningskoppel till min Amstaff, tycker att det passar honom bra. Det var även fint till min förra GD! Det är enkelt, starkt och ser fint ut.

Är det amstaff eller staff du ska ställa?

Staffarna ställs ju ofta med staffehalsband:
w41.jpg

Det måste man dock beställa på postorder, och det kanske är lite tight med tid till det nu (om det nu är staff du ska ställa ;)).
Hade jag inget staffehalsband så skulle jag förmodligen använda ett svart, tunt halvstryp bara.

Den som jag vet nu är en Amstaff kille tigrerad och rätt grov i typen känns lite töntigt att spinga runt i min mini kedja på honom.

Har sätt en del snygga koppel någon som vet någon bra sida?

Liknande trådar

Övr. Hund Jag vet inte vad jag ska göra. Jag har i dagsläget tre hundar, en 11-årig labradorblandning, en 8-årig storpudel och en 3-årig... 2
Svar
23
· Visningar
2 192
Senast: __sofia__
·
Hundavel & Ras Förlåt för ännu en hundrastråd🙈 En kompis till mig letar lämplig hundras och har frågat mig vad jag tror. Och även om jag tycker jag har... 2 3 4
Svar
73
· Visningar
7 671
Senast: Tiger tok
·
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
1 172
Senast: inverterad
·
R
Hundavel & Ras Jag tycker också att det låter som att en käck utställnings/sällskspsavlad labbe skulle kunna passa din vän bra :) Kanske att det går... 2
Svar
36
· Visningar
1 896
Senast: ildiko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Surkål