Utställnings- vs bruksaraber

• Distans
  • Trådstartare Trådstartare Pepparn
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 1 010
P

Pepparn

Hej!

Om jag har förstått det rätt(är inte alls insatt i avel överhuvudtaget) finns det två olika "sorters" araber. Distansryttare verkar vilja ha en arab av lite mer brukstyp, har jag fattat rätt? Då undrar jag: varför då och vad är skillnaden.

Hälsningar Karin

Sv: Utställnings- vs bruksaraber

Jag har ett arabsto som är lite mer av brukstypen, men det hindrar inte framgångar inom utställningsringen, då hon vann sin klass på en arabutställning förra året på guldpoäng.

Det man inte vill ha inom distansen är väl araber som ödslar för mycket energi med för luftiga och steg, det man vill att utställningshästar ska visa upp. Men jag tror att om fler utställninghästar fick chansen inom distans skulle de inte ha några problem med att hävda sig.

//Olivia

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
653
Senast: cowgirl81
·
Hundavel & Ras Hejsan allihop, Ni som har eller har haft Beauceron. Hur lika/olika är de från Bruksschäfrar? (För någon som är bruksintresserad (men... 2 3 4
Svar
72
· Visningar
5 661
Senast: linnsan
·
Ekonomi & Juridik Jag har ett ämne som jag gärna vill höra andras synpunkter kring då jag själv inte riktigt vet hur jag ska tänka, hittade ingen annan... 2
Svar
36
· Visningar
3 655
Senast: 13579vas
·
R
Hundavel & Ras Jag tycker också att det låter som att en käck utställnings/sällskspsavlad labbe skulle kunna passa din vän bra :) Kanske att det går... 2
Svar
36
· Visningar
1 630
Senast: ildiko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hönstråden II
  • Vilken hundras?
  • Guldfasanerna