Utställningsfråga

Philosophia

Trådstartare
Jag trodde att jag hade koll, men nu blev jag osäker igen (premiärnerver ;)).

Visst går samtliga hanar först? Dvs.

Hanar juniorklass
Hanar unghundsklass
osv.

och därefter

Tikar juniorklass
Tikar unghundsklass
osv.

Eller?

Sv: Utställningsfråga

Ja.

Jag har då aldrig varit på nån utställning genom åren som kört tikarna först.

Ja du har alldeles rätt med reservation om det även är valpklass för då kör dom alla valpar, både hanar och tikar först innan de övriga klasserna börjar.

Tack båda två för svar! Det var väl det jag tyckte att jag hade läst mig till.

Jag fick nämligen nyss frågan från de jag ska lifta till utställningen med om det var för sent att anlända 9.30 till utställningen med tanke på när min hund (juniortik) skulle gå in i ringen. Det gjorde mig lite osäker med tanke på att de har en hanhund (ökl) med sig. De borde ju rimligen gå in före min.

Om inte hanar och tikar går i olika ringar, vilket händer ibland, men oftast är det som de andra säger - hanar först och sen tikar :)

Ja, just det. :)

Det är en ny värld med massor av information. Men nu har jag kläm på lite i varje fall. Undra vem som kommer att vara tröttast på lördag kväll, jag eller hunden? :D

Liknande trådar

Hundhälsa Ni som har erfarenhet av kastrering av tik - kan ni dela med er lite? Jag tänker på kostnad för operationen, återhämtningstid... 2
Svar
26
· Visningar
1 366
Senast: Ajda
·
Hundavel & Ras Är det vanligt att direkt efter parning, tiken och hanen är ointresserade av varandra resten av dagen/två dagarna. Hundarna var på...
Svar
5
· Visningar
786
Senast: Sel
·
Hundavel & Ras Vi står på kö på en hanvalp, och har varit med från start, redan i september tog vi kontakt med uppfödaren som väntade på att tiken... 4 5 6
Svar
105
· Visningar
11 244
Senast: Zoya
·
Hundavel & Ras Hej! Någon här som har gråhund eller erfarenhet? Vi står just nu på kö på en kull som ev föds i januari om de tog sig. 2a plats på en...
Svar
9
· Visningar
1 228
Senast: _Taggis_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Oseriös avel 2023
  • Akvarietråden V