Utställningsträns shetland

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Elshacera
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 1 437
E

Elshacera

Tjingeling alla..
Ni som håller på med shetland och utställning denna tråd är främst riktad till er.
På de svenska utställningarna ser man mest utställningsträns i svart,vitt och brunt.
Undrar vad tror ni om färg på dessa?
Alltså vanlig utställningsmodell men med färg exempelvis rött, blått ,rosa?

Och vad tror ni om dessa som amerikanarna använder se bild nedan.
1c8.jpg

Är vi "stelbenta" i sverigen eller törs vi vara lite mer färglada..
mvh El

Sv: Utställningsträns shetland

Finns det vanlige utställningsmodeller i andra färger än brunt, svart och vitt etc.?

Den amerikanska modellen är ju snygg, men ingenting för en lite grövre shettis, om jag får säga min åsikt.

Jag har länge gått och drömt om någonting i stil med en shettis att t.ex. ställa ut och jag skulle inte ha något emot lite andra färger ;)

Färgade utställningsträns är det i samma stil som de färgade lädertränsen eller något annat.
hälsn turbos

Personligen tycker jag man ska hålla sig till dom "naturliga" färgerna..inte rött,rosa osv. ...det ska inte vara "putte-nuttit" utan snyggt och stilrent...ögat ska inte dras till utrustningen utan hästen ..det är därför man väljer ett träns nära hästens egen färg och som handler klär man sig inte i skrikiga fäger heller.

Dom färger jag tycke är OK är:
*Vitt
*Svart
*Mörkbrunt
*Ljusbrunt

Men..de är min mening, kanske hade barnen som går i Handlerklasserna eller maskerad tyckt de var kul med ett färgglatt träns.

Men det behövs fler som vill sy upp träns & som kan ordna med mindre bett..osv ..de är nämligen lite små knepigt att hitta.
Jag fick köpa träns från Norge & de bett jag gärna vill ha har jag inte hittat i sverige än...lika så ledtygel.

Jag håller med Rebecka. Vitt, svart och brunt är de färgerna jag skulle kunna tänka mig att använda, det är ju trots allt hästen som ska synas ;)

Liknande trådar

Utrustning Ja jag blir tokig så fort de kommer till ponnysaker så ska de va rosa. blått eller andra skrikiga färger. Och nästanallt i hopp För...
Svar
14
· Visningar
1 538
Senast: Wippos
·
H
Utrustning Nu ska ni få titta på lite av min färgglada utrustning! Personligen älskar ja allt som är färgglatt!(de lär ni märka) Dom flesta... 2
Svar
22
· Visningar
1 971
Senast: harryhook
·
Utrustning Jaha, nu har jag drabbats av I-landsproblem. Förutom att jag muttrat mig igenom två ridsportsbutiker för att få tag i utrustning i RÄTT... 2
Svar
28
· Visningar
2 307
Senast: Maran
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Uppdateringstråd 31
  • Akvarietråden V