Uttala namn

Catina

Trådstartare
Min granne säger att hon ska in på bukefalos och titta på t ex annonser, men hon uttalar det som buke´ fallos. Hon delar upp namnet i två delar medans jag säger namnet som det står "bukefalos".
Hur uttalar ni namnet?
 
Sv: Uttala namn

Jag säger Buke =)
Tycker att namnet var snyggare på stallet-tiden. Jag vet vem Bukefalos var så ni behöver inte förklara ;) Jag tycker bara inte att det namnet är speciellt snygg.
 
Sv: Uttala namn

på tal om det vad betyder bukefalos egentligen??
 
Sv: Uttala namn

fallos betyder väl något heeelt annat :angel:

har jag hört någonstans ;)
 
Sv: Uttala namn

Jodå, det är Alexander den stores häst.
Och för er som har sett "Svarta hingsten" så är det Bukefalos som Alec Ramsey får med sig som miniatyrhäst (den som hans pappa vinner i ett kortspel) från båten. :) Pappan berättar också historien bakom Bukefalos. :)
 

Liknande trådar

Fritid Bokade flygbiljetter till Kenya via KLM:s hemsida häromdagen. Min resekompis har en accent både i sitt för och efternamn, men bokningen...
Svar
9
· Visningar
590
Senast: gulakatten
·
Bukefalos Listan kan ju göras mycket lång, Men jag ska försöka hålla mig till tre punkter. Räknar i omvänd ordning så det som betyder mest för...
2 3
Svar
51
· Visningar
3 499
Senast: sjoberga
·
Hästmänniskan Hej! Har fått så bra tips och svar här på bukefalos på alla mina tidigare funderingar och frågor.. så kör en fråga till. 😝 Jag är ju...
2
Svar
20
· Visningar
947
Senast: Oknytt
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 011
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp