• Övr. Katt
  • Trådstartare Trådstartare birken
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 783
B

birken

min katt har blivit skitfet på sistone!!:eek: har någon nått bra tips på mat man kan ge till feta katter??!!!

Sv: uups

hahaha...:D näe faan då blir hon ännu fetare!!har du katt eller?? vadå "(10)"????

Burkmat är det mindre fett och mer vatten i än torrfoder =smalare katt.
Jag har katt och har haft i nästan 20 år.

Jag hade feta katter, de åt torrfoder, jag gick över till blötmat = MYCKET smalare katter.

Omräknat i torrsubstans är det mer fett i blötmat men katten ska ha fett. Och protein. Det är kolhydrater den blir fet av och torrfoder innehåller massor med såna.

Edit: förresten, skitfet på sistone. Kan hon vara med ungar eller är hon kastrerad?

Du har rätt i att burkmat är bra Haukur, men jag tror inte det är just fettet som det finns mindre av för fett är nyttigt för katten - det är kolhydrater/spannmål som det finns mindre av i bra burkmat än i bra torrfoder! Katter är inte gjorda för att äta kolhydrater annat än i väldigt liten mängd (ungefär det som finns i magen på en mus eller fågel). Tänk Atkins-diet för katter. ;)

/Erica

Burkmat, av precis samma anledning som Cheeserica skriver.
Då ska det vara "köttmat" och inte små patéer. Mjau är billigt och mycket bra.

Liknande trådar

Övr. Katt Jag har två nya ungkatter (typ 9 månader), som blev klappade en del när de var små men som senaste månaderna innan de kom till mig inte...
Svar
15
· Visningar
1 130
Senast: Skjøldur
·
Övr. Katt Med risk för att bli påhoppad🙈, men tror ni det kan finnas en katt/kattras som är så stor eller har en sånt beteende som gör att rävar... 2
Svar
23
· Visningar
2 200
Senast: Lingon
·
Övr. Katt Våra katter vägrar äta blötmat och därför behöver jag hitta ett torrfoder som är okey. Vi har provat SMAAK Cat Adult Sterilised Kyckling...
Svar
5
· Visningar
554
Senast: Keb71
·
Katthälsa Jag har aldrig tidigare direkt funderat på fågelinfluensan mer än med mina höns men har läst att den nya varianten som hittat i USA som...
Svar
0
· Visningar
283
Senast: Hazel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Valp med diarré?
  • Valp 2025