Bukefalos 28 år!

UuuÄÄÄÄ!!!!

Sv: UuuÄÄÄÄ!!!!

Ok, nu är de maskade båda två....... för säkerhets skull. Tipex är inte maskad de senaste 4 åren, eftersom hon är innekatt.
Jag fick Drontal,som ska ta både spol- och bandmask. Det smakade tydligen ve och fasa!!!! Katterna mellan benen sittande på golvet.... biten, riven, fräst och morrad på.... men tabletterna är nere. Nu har jag tvättat av mina sår :o med sprit, och katterna fick godis för den äckliga smaken. Tipex var värst. Jäklar vad hon skrek..... o fräste åt mig. :cry: Kände mig sååå elak. Hoppas hon förlåter mig till kvällen.

Nala spann nyss när jag klappade henne, henne vände jag på rygg, för hon fick lite panik när jag höll fast henne. Vet ju inte vad hon varit med om. Lyckades hålla fast tassar och öppna munnen, få in pillret, sen var det bara att blåhålla. :crazy:

Håll tummarna för att de inte kräks upp tabletterna för detta vill jag INTE göra igen!!!!!
 
Sv: UuuÄÄÄÄ!!!!

Siri var också full med mask när jag fick henne från katthemmet. Dessutom hade hon diarré och kräktes av all mat utom en sort för känsliga katter. Länge var det också blod i hennes avföring.

Katthem i all ära, men det verkar vara värsta smitthärden... Gissa om jag blev dödligt rädd nu när Mis blev dålig igen... I fortsättningen får det bli Brittiska flickor för min del! :D :love:
 
Sv: UuuÄÄÄÄ!!!!

Ja, Nala var avmaskad med Axilur de första tre dagarna hon var inne. Men de hade gett henne i maten, eftersom hon var så rädd för människor första veckan. Så det är ju inte säkert att hon fått i sig allt.
Idag när jag har grävt lådan ser det ut som en grävling lånat den. Säkert 2 gånger i timmen har hon bajsat.... löst och massor med mask. :eek:
Hur lång tid tar det för dem att bajsa ur sig all mask???
Jag lär ju tömma hela kattlådan och skura ur den, så när ska jag räkna med att de är klara??

Hur är det med Mis nu förresten?? Är hon bättre??
 
Sv: UuuÄÄÄÄ!!!!

Sassy skrev:
Innekatter får sällan mask, utekatter är ytterst sällan maskfria. Risken att en katt ska få mask via kött avsett som föda är i princip obefintligt, tänk dig vad myndigheterna skulle ha att säga om det...
Nej vi får väl verkligen hoppas att kött från livsmedelsbutiker inte kan ge mask. Däremot kan rå insjöfisk ge katten/hunden mask. Och det är väl inte allt för ovanligt att någon som fiskat och fått tex. abborre ger bort fisken till en kattägare?
 
Sv: UuuÄÄÄÄ!!!!

Ja, men de små liven som redan finns måste ju få bo någonstans oxå..... :( Sen har även jag mina starka åsikter om huskattsavel.
Men kan jag ge en hemlös kisse ett kärleksfullt hem, o rädda livet på den, så är det ju klart att jag gör det. :)
Jag skulle säkert ha kunnat åkt till en uppfödare och köpa en raskatt, om jag nu hade varit ute efter en katt till..... men den här lilla tjejen adopterade MIG. ;) Blir man kär så blir man :love:

O det ser ju ut att gå rätt bra med Tipex oxå.....bild på dem båda när de leker i klösträdet
 
Sv: UuuÄÄÄÄ!!!!

Oliver bajsade mask i fem dagar efter avmaskningen (spolmask). Det var mängder med avföring, kändes som om jag hade tre katter istället för en. :crazy:
 
Sv: UuuÄÄÄÄ!!!!

MissFideli skrev:
Ah, en till som lärt sig :angel:
Haha! Ja! :D Mis, hon är den kultigaste kisse jag nåsin träffat, så den dagen inte Siri finns längre blir det helt klart till brittisk flicka! Men Siri är ändå Siri. Förutom sin klåda på hakan är hon frisk och kry och behöver inte äta specialmat längre.
 
Sv: UuuÄÄÄÄ!!!!

Hur länge fortsätter de bajsa mask efter avmaskningen då???? :confused: Gräver hela tiden känns det som!!!!! Hon bajsar som en KO!!!! löst o maskigt *blä*
 
Sv: UuuÄÄÄÄ!!!!

Nala har börjat hosta lite, kan det ha med masken att göra??? Har hört om någon sort vars ägg lade sig i lungorna och så hostade katten upp dem o svalde ner dem i magen där masken utvecklade sig.......... vilken masksort är det???
 
Sv: UuuÄÄÄÄ!!!!

Prosit skrev:
Okej, nu kräktes hon igen!!! Denna gången ett helt nystan med mask :eek: *kräk* Jag har faktiskt kräkts...... jag med :crazy: :o
det var både hel bandmask, säkert en 4-5 dm, och sen längre smala maskar, är det spolmask det????
Hur snabbt verkar maskmedlet?? Det måste ju gå jättefort om det ha verkat redan??
Bandmasken såg död ut, rörde sig inte, medan spolmasken (eller vad det är) ringlade friskt :(
Jag avmaskade ju med Droncit, o den tar ju bara bandmask, så i morgon blir det till att få tag på annat maskmedel.

Men hur ska jag kunna sova???? :cry:

:rofl: Jag är ledsen men vad kul det var att läsa det du skrivit. Maskarna ser inte spec trevliga ut. Tog precis in stallkatten och han hade mask men bara sånadär små och dom rörde inte på sig så : )

Lycka till me kissarna o maskarna! :D
 
Sv: UuuÄÄÄÄ!!!!

Jag fnissar lite så här i efterhand...... men just då var det inte kul :crazy:
Nu verkar hon i alla fall maskfri. Men hon är fortfarande lös i magen, så de går på fiskdiet här hemma och är alldeles galna båda två...... :angel:
Men du må tro att jag gått igenom lägenheten efter mask :crazy:
 
Sv: UuuÄÄÄÄ!!!!

Men gud var inte så nojig...man får räkna med sånt om man har djur...ta det lungt.. :angel:
 

Liknande trådar

Övr. Katt Nu är det dags, och nu finns det ingen återvändo. Jag har ringt och fått en tid, 15-45 i morgon. Min lilla tjej ska bli ängel. Hon är...
2
Svar
26
· Visningar
1 965
Senast: Onnie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • FÅRtråden
  • Valp 2025

Hästrelaterat

  • Insektsspray
  • Föl 2020
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp