Bukefalos 28 år!

Nu är det slut.

Sv: Nu är det slut.

MissFideli skrev:
Den är så vacker ! Konstigt att dom inte vet vem som skrev den.
Ja, jag skulle oxå vilja veta vem som skrev den. Någon med ett stort hjärta måste det varit i alla fall......... :(
 
Sv: Nu är det slut.

java skrev:
En stor kram till dig..
Jag grät en tår när jag läste ditt inlägg. Även om jag inte är så aktiv här själv har jag läst dina inlägg om hennes kamp. Du gjorde rätt som lät henne somna in innan hon led för mycket! Hon fick i allafall en bra sista tid.
:cry: :cry:
Tack snälla. Även om jag vet själv att det var helt rätt beslut, så känns det ändå väldigt skönt att höra det från andra. :( Lite mer bilder är på gång....
 
Sv: Nu är det slut.

Stackars dig! Sänder en kram!
Vill säga att du jobbat bra med henne iallafall :bow: utan dig hade det inte varit nåt bra!
Tröstkraaaammmm!!!!!
 
Sv: Nu är det slut.

Här är lite mera bilder. Den första är jag så nöjd med så den ska jag skicka in och förstora!!! Kolla bara vilken sötnos!!!!
s1.jpg


Poserar
Stoooor gäsp!!
Blir tvångstvättad av Tipex
Mera tvätt, kolla greppet!
Så här har vi sett ut emellanåt sen jag kom hem från sjukhuset- ignorera den röda klumpen under katterna.....
 
Sv: Nu är det slut.

Gråter EN tår????Jag sitter här o e helt förstörd!!!! :cry: :cry: !!!
Vilka fina bilder o en helt underbar dikt :love:
Jag tyckte att det va ett bra beslut du gjorde, det va ej egoistiskt gjort...det är tur att folk inte är det (vissa) när det gäller sina djur...Man måste ju ta det ansvaret när man skaffar djur....för eller senare händer det!!

Vad va det för fel på Nala? Va det "bara" maskar som angripet henne så mkt?(förstå mig rätt om "bara")

En stor tröstkaram till dig och en tanke till din fina Nala som mår bra nu!
 
Sv: Nu är det slut.

Linabebis skrev:
Gråter EN tår????Jag sitter här o e helt förstörd!!!! :cry: :cry: !!!
Vilka fina bilder o en helt underbar dikt :love:
Jag tyckte att det va ett bra beslut du gjorde, det va ej egoistiskt gjort...det är tur att folk inte är det (vissa) när det gäller sina djur...Man måste ju ta det ansvaret när man skaffar djur....för eller senare händer det!!

Vad va det för fel på Nala? Va det "bara" maskar som angripet henne så mkt?(förstå mig rätt om "bara")

En stor tröstkaram till dig och en tanke till din fina Nala som mår bra nu!
Hon var hemlös i ett år, och levde på det hon hittade i ett bostadsområde strax utanför Västerås. Hon gick till skolan och fick godis av barnen, utanför ett dagis fick hon brödkanter, åt fågelfrön för att mätta sig osv. Hon har således aldrig fått mat med näring i. Sen har hon ju aldrig blivit avmaskad heller, de såg henne när hon var ca 5-7 veckor gammal, då mamman och ett syskon blivit överkörda. Ingen brydde sig dock om att ta in henne. :cry: Så där ute har hon gått och levt på det hon hittat.
Hennes inre organ var förmodligen inte helt utvecklade pga undernäring, och när katthemmet fick nys om henne så hängde det mask ur rumpan på henne. Jag har fått avmaska 5 gånger sedan jag köpte henne för det tog liksom aldrig slut. Den magen hon hade visade sig bara innehålla mask.

Hon har haft diarréer och förstoppning om vartannat. En gång var hon så dålig så hon bajsade på sig, hon klarade inte att hålla sig. Det var i februari. Men jag var till vet. med henne då, hon fick medicin. Dock blev hon sämre så vi beslutade att avliva henne då. Slutade med medicinen för det var jobbigt för henne när vi tvingade i henne den. Då blev hon bättre. Vissa kvällar har hon pipande krypit upp i min famn och lagt sig på rygg, då behövde hon massage på magen, pga förstoppning.

Så vi har klarat henne ett halvår i alla fall, sen jag köpte henne. Men nu kände jag att hon inte mådde bra igen. Hon var uttorkad och slö. Ville hinna före smärtan...... :cry:
 
Jag gråter många tårar för er skull! :cry: :cry: :cry:

Vet precis hur det är att få ta beslutet att avliva sitt djur pga smärta, sjukdom och liknande. För bara en månad sedan så fick jag avliva min älskade häst för att hon inte längre orkade. Hon fick sluta sina dagar i havrehinken lyckligt ovetande om att det var hennes egen matte som skickat henne till himlen. Man känner sig usel som matte då men samtidigt vet man att de får de bättre i himlen, och att man en dag får se dem igen...det är jag helt övertygad om!

STOORA kramar till dig!
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
16 568
Senast: Lobelia
·
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
19 716
Senast: Mineur
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
20 858
Senast: Rie
·
Tjatter VÅR HISTORIA Hogwarts, första kvällen på höstterminen 2098. Förväntansfulla förstaårselever strömmar in i den stora salen, redo för...
69 70 71
Svar
1 406
· Visningar
33 617
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp