Bukefalos 28 år!

Nu är det slut.

Prosit

Trådstartare
Nu är det dags, och nu finns det ingen återvändo. Jag har ringt och fått en tid, 15-45 i morgon. Min lilla tjej ska bli ängel. Hon är dålig igen och det finns ingenting jag kan göra. En operation låter jag inte henne gå igenom. Just nu är hon pigg, har lite hull kvar, leker och terrar Tipex. Jag tar det nu INNAN hon blir lika dålig som förra gången. Jag står inte ut med att se henne så igen. Hon har permanenta skador på sina tarmar efter alla maskangrepp hon hade som hemlös, den kosten hon levde på innehöll ingen näring. Det tog 5 avmaskningar för att få henne maskfri hemma hos mig.

Hon mår inte helt bra, man ser det på henne. Men hon mår inte akut dåligt heller. Svårt att ta ett beslut, men jag som kattägare måste göra det. Jag kan inte välja bort detta av egoistiska skäl.
Något är ju fel på henne, det går inte att blunda för. Nu har hon dessutom börjat äta allt märkligare saker. Hon har sönder allt hon kan. Tuggar sönder kartonger till konfetti, tuggar på sängkläder, kläder, bordsben, Tipex :crazy: , sladdar :eek: , skor, plast, växter, papper, allt man kan tänka sig. Det är inte tänderna........

Så i morgon kl 15.45 tänder vi ljuset för lilla Nala som ska få vila för evigt. Pappa har grävt i familjegraven där våra andra djur ligger. Mammas honkatt Molly är den senaste på platsen, för ett par månader sen, pga juvertumörer.
Här är en samling bilder på Nala för den som vill se.... ber om ursäkt om det blivit dubbelt på nåt ställe..

Tänk på oss i morgon är ni snälla :cry:



Nala nyvaken i sängen
nala3.jpg


Nala sover på akvariet
nala4.jpg


Nej matte, jag vill inte gå upp än, bara liiiite till!
nala5.jpg


Ja, okej då. Om jag får mat, jag är hungrig!
nala6.jpg


1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23

Nyare bilder, från gos till bråk, en liten bildserie:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
 
Sv: Nu är det slut.

Så tråkigt att det inte gick :cry:
En eloge till er som låter henne gå vidare innan det blir för jobbigt för henne.
 
Sv: Nu är det slut.

åh stackars dig. Vissa tycker att det är djurplågeri att avliva sitt djur om den har ont, men det är djurplågeri att låta den leva med sina plågor och operationer kan göra saken värre.

Min kära Blackie säger att hon ska hälsa på Nala när det blir hennes tur att bli en ängel. :cry: nu gråter jag snart
 
Sv: Nu är det slut.

Tycker du gör rätt. Hade jag haft möjligheten med Fia så hade jag tagit bort henne mycket tidigare än jag gjorde.

Be Nala hälsa till Fia !!
 
Sv: Nu är det slut.

Var stark, du VET att du gjort allt du kunnat för att få henne frisk...
Men tyvärr lyckas man inte alltid :(
 
Sv: Nu är det slut.

Jag har redan hunnit ändra mig 100 gånger under dagen....... samtidigt VET jag ju att jag gör rätt. Men det är jobbigt när hon är så där pluttgosig :cry: Hon har ju ändå levt på lånad tid sedan "domen" i februari... men det har varit jobbigt.

Ska be henne hälsa Fia, o mammas Molly.......:(
 
Sv: Nu är det slut.

Tänker på er gumman! :cry: :(
Men tänk på att det är det bästa för henne, du gör henne en tjänst! Gosekissen :love: :(
 
Sv: Nu är det slut.

Jag vet. Fia var jättedålig och det fanns verkligen inget att göra och ändå ångrar jag mig. Valet var så självklart, ändå ångrar man sig massor.
Det kommer du göra länge, även om man vet att beslutet var rätt. Att det var rätt gör inte saken mycket enklare. Tyvärr. Man hittar alltid nått att ha dåligt samvete över. Hade jag bara gjort så, om jag bara gjort det där osv.

Men det ingår i sorgen att känna så.
 
Sv: Nu är det slut.

Usch vad hemskt...otroligt starkt av dig att fatta ett sådant beslut, och inte minst oegoistiskt!:bow: Det låter som att hon har haft det otroligt bra hos dig, och glöm inte alla roliga stunder ni har haft tillsammans.

Skickar massor med tröstkramar! :cry: :(
 
Sv: Nu är det slut.

Jag kände igår kväll att det är rätt ändå.. jag försökte leka med fjäderpinnen som hon älskar, men hon orkade bara ett par minuter. Det märks att hon har ett "skov" nu. Hon tar inte upp näringen i maten, orkar inte mycket och bajsar gult vatten. :(
Jag filmade lite med digitalkameran, och hon var så söt när hon gick fram och pressade upp nosen mot kameran och lekte med snöret :cry:

Idag kommer det bli jobbigt som F-N. Många tårar blir det........
 
Sv: Nu är det slut.

Tänker på er. Du är stark som orkar fatta jobbiga beslut Prosit.

Kramar till dig och Nala.
knuddelz.gif
 
Sv: Nu är det slut.

ljus.bmp

Ta hand om dig Nala, saknar dig redan!!! Puss på dig min lilla snutta! :cry:
 
Sv: Nu är det slut.

jätte stor eloge till dej. Vilken djurvän som besparar katten allt eventuellt lidande. Hon får det bra!!!

tröstkaramr :cry:
 
Sv: Nu är det slut.

regnbage2.jpg


Det finns en bro mellan himmel och jord. Den kallas Regnbågsbron på grund av alla dess färger. Precis hitom bron finns ett land med ängar, kullar och dalar med frodigt grönt gräs. När ett älskat husdjur dör kommer det till denna plats. Här finns alltid mat och vatten och varmt vårväder.

Alla djur som varit sjuka eller gamla återfår sin hälsa och energi, de som varit skadade och lemlästade är hela och starka igen. Precis som vi minns dem i våra drömmar om gångna dagar.

Djuren är lyckliga och nöjda men de kan sakna någon som betyder något speciellt för dem, någon som de varit tvungen att lämna. De springer alla och leker tillsammans, men så en dag stannar någon plötsligt till och tittar mot fjärran.

De lysande ögonen är förväntansfulla, den ivriga kroppen darrar. Plötsligt bryter han/ hon sig lös från gruppen, riktigt flyger över det gröna gräset, benen rör sig fortare och fortare.

Du har blivit sedd och när du och din älskade vän möts tar du henne/honom i famnen och ni kramas. De blöta pussarna regnar på ditt ansikte, dina händer smeker återigen det älskade huvudet, du tittar in i de tillitsfulla ögonen som varit borta ifrån dig så länge men aldrig lämnat ditt hjärta.

Sedan går ni tillsammans över Regnbågsbron för att aldrig skiljas mer.
 
Sv: Nu är det slut.

En stor kram till dig..
Jag grät en tår när jag läste ditt inlägg. Även om jag inte är så aktiv här själv har jag läst dina inlägg om hennes kamp. Du gjorde rätt som lät henne somna in innan hon led för mycket! Hon fick i allafall en bra sista tid.
:cry: :cry:
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
16 569
Senast: Lobelia
·
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
19 716
Senast: Mineur
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
20 858
Senast: Rie
·
Tjatter VÅR HISTORIA Hogwarts, första kvällen på höstterminen 2098. Förväntansfulla förstaårselever strömmar in i den stora salen, redo för...
69 70 71
Svar
1 406
· Visningar
33 618
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp