Kanske eller till vad folk tror. A blir lite brun varje sommar, inte pepparkaksbrun, han har lätt att bli brun och självklart låter vi honom vara ute i solen och jag vill inte använda solkräm i mängder eftersom jag inte tror det är nyttigt. Han får ha långärmad tröja mitt på dagen istället. Han har självklart aldrig bränt sig och jag har knappt bränt mig i mitt liv heller, min man bränner sig om han visar sig några sekunder på en badstrand.
Man kan inte räkna in barnen på förskolan och sitta och tänka -dålig förälder, bra förälder, dålig förälder, bra förälder beroende på om barnen är kritvita eller bruna heller

Trodde inte man skulle hålla på så överhuvudtaget.
Det ilvita barnet kanske suttit inomhus och spelat dataspel hela sommaren? Eller så är det nästan omöjligt för henne att bli brun och hon har varit ute varje dag (som mitt kusinbarn).
Det bruna barnet kanske har haft en vit t-shirt på sig hela sommaren och varit inne tre timmar mitt på dagen varje dag men har lätt för att bli brun. Eller så har hen mycket riktigt varit på stranden och lekt, vem vet. Inte den som tittar i alla fall.