Uvex Uvision/Jacson Wen/Hjälmhjälp?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Mizzeh
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 1 420
M

Mizzeh

Hej!

Ska köpa mig en ny hjälm men är lite i valet och kvalet... Vet inte om jag ska satsa på en bra ventilationshjälm - Uvex Uvision, eller en Jacson wen? Har sedan tidigare en Hi-Lite pro plus från Hööks.

Om jag nu skulle köpa en ventilationshjälm vilket är grymt på sommaren, hur ska jag då göra på vintern/kallare dagar? Använda min gamla?

Sedan är ett alternativ en Coolmax från Hööks - någon som har några erfarenheter?

Har ni några andra tips på en hjälm som kostar runt 1000-lappen som mest? Den bör passa bra till dressyr - även tävling.

Tacksam för tips :)

Sv: Uvex Uvision/Jacson Wen/Hjälmhjälp?

Jag har en Uvex som jag älskar! Har även en Lamicell från Hööks. en mkt skön hjälm det också!

Sv: Uvex Uvision/Jacson Wen/Hjälmhjälp?

Har nog i princip bestämt mig för en uvex, dock undrar jag om det finns någon riktig butik att prova hjälmen i inom rimligt bilavstånd (helst inom en timma) från Eskilstuna, dvs stockholmsområdet, västerås osv? Ngn som vet det? Är supertacksam för svar iaf !:)

Liknande trådar

Utrustning Vet att det någonstans funnits en tråd med folk som har små ponnyer (kat A-B) som lagt upp kort och tipsat om utrustning och sånt...
Svar
19
· Visningar
3 998
Senast: Barrel
·
Utrustning Flög av unghästen idag. Slog mig inte som tur var, men hjälmen fick sig en rejäl smäll. Blir nog till att köpa en ny... Har ni några...
Svar
11
· Visningar
3 183
Senast: Bowman
·
Utrustning Då var det dags för en ny hjälm då den gamla överskridit sitt "bäst före-datum" på tok för mycket. Nu velar jag mellan de olika...
Svar
18
· Visningar
3 912
Senast: Nomina
·
Utrustning Har nyligen köpt ny häst och tusentals saker till honom, och nu känner jag att det är dags att uppdatera även min egen utrustning. Men... 2
Svar
23
· Visningar
2 871
Senast: Melina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka