UVI trots antibiotika?

Nähä, det var ingen UVI. Jag är tydligen en sådan som är känslig för gravidhormoner och det är det som gör att jag inte kan hålla mig. Det kommer bara bli värre ju längre tid som går. Jag fick i princip husarrest hos läkaren och sedan undrade hon varför jag var orolig... :(. Och som en liten bonus fick jag reda på att hon aldrig haft en patient där det gett så mycket besvär. Precis sådant man vill höra när man är hos doktorn...

I dagsläget kan jag gå ca 1,5 km eller vara uppe och röra på mig ca 30 min innan det känns som om jag håller på att kissa på mig. Det fungerar inte, varken med jobb eller fritid. Så jag funderar på att köpa inkontinensskydd och sedan försöka stå ut med obehaget. Någon som har erfarenhet av sådana skydd?
Jaha. Grattis. Någon ska väl ha det också...

Jag håller tummarna att det trots allt minskar om ett tag.

Jag har ingen erfarenhet av sådana skydd. Men testa.
 
Nähä, det var ingen UVI. Jag är tydligen en sådan som är känslig för gravidhormoner och det är det som gör att jag inte kan hålla mig. Det kommer bara bli värre ju längre tid som går. Jag fick i princip husarrest hos läkaren och sedan undrade hon varför jag var orolig... :(. Och som en liten bonus fick jag reda på att hon aldrig haft en patient där det gett så mycket besvär. Precis sådant man vill höra när man är hos doktorn...

I dagsläget kan jag gå ca 1,5 km eller vara uppe och röra på mig ca 30 min innan det känns som om jag håller på att kissa på mig. Det fungerar inte, varken med jobb eller fritid. Så jag funderar på att köpa inkontinensskydd och sedan försöka stå ut med obehaget. Någon som har erfarenhet av sådana skydd?
Jag har varit inkontinent vid två av mina fyra graviditeter. Har använt antingen Tena trosskydd eller Libresses variant som är gjorda för alla vätskor. Har funkat bra för mig.
Nu är det 6½ år sen senast jag var gravid och man glömmer fort, men om jag inte missminner mig så var det vissa perioder i graviditeten som blåsan typ kom i kläm så att man var kissnödig hela tiden.
Härda ut, gör dina knipövningar och hoppas att det räcker, helt enkelt.
 
Jahapp nu ringde de från vårdcentralen och menade att de var tvungna att göra en ny odling på morgonurin för det var INTE normalt att ha besvär som kändes som urinvägsinfektion? Känner mig lite förvirrad nu minst sagt. Så tillbaka till VC på fredag då…
 

Liknande trådar

Hundhälsa Den 30/11 var jag hos veterinären med min yngsta hund (hon är 13 månader) eftersom jag hade märkt att hennes lymfknutor vid halsen var...
Svar
5
· Visningar
1 968
Senast: Nirvana
·
Hundhälsa Min 4 åriga tik har börjat kissa inne nattetid helt plötsligt. Jag skulle behöva lite råd och inputs för nu har idéerna tagit slut på...
Svar
7
· Visningar
11 203
Senast: Nominous
·
Kropp & Själ Jag har redan kontakt med läkare och har gjort flertalet prover de senaste månaderna utan något precist svar på vad som kan vara fel...
Svar
4
· Visningar
1 271
Senast: Aliche
·
Kropp & Själ Behöver era kloka råd nu känner jag.. varnar för att det blir långt.. Jag har diagnosen svårt Tvångssyndrom som en del av er här inne...
2
Svar
27
· Visningar
2 862
Senast: _FiA_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Vildkattungar
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp