Va har ni för ridhjälm???

Jag har flera olika.bla crw hjälm.Men den hlälmen som jag tycker bäst om är en crw jocky hjälm.Den går längre ner i nacken och ger mera skydd för nacken i flera olika situationer,och inge skärm som som kan knäcka näs benet om du ramlar av.den är inte dyr heller runt 400-500kr :bow:
 
Jeg har en Championhjelm i brun fløyel. Synes det er så fint, jeg ;) jeg har forresten to, for den første jeg kjøpte var for stor! Jeg red islandshest da jeg kjøpte den, og alt gikk fint. Men så skulle jeg ri en DIIIIGER russisk halvblod, og i galoppen skled plutselig hjelmen nesten ned i øynene på meg! :rofl: Veldig surt, for det var en dyr hjelm...
 

Liknande trådar

Utrustning Skulle vilja ge mitt syskonbarn en ridhjälm. Tips på modell eller vad jag bör tänka på? Hon är fem år och ”åker” på min häst någon...
Svar
2
· Visningar
290
  • Artikel
Hästnyheter Svenska Institutet för Standarder, SIS, har fastställt en ny standard som ställer högre krav på ridhjälmar. Detta för att i framtiden...
Svar
0
· Visningar
321
Senast: Gunnar
·
Utrustning Bör man byta en ridhjälm som är tappad I marken minst 2 ggr. Minst en gång på grusväg och en gång i asfalt???
Svar
12
· Visningar
1 020
Senast: Sassy
·
Utrustning Min man behöver köpa sig en ridhjälm och han har tydligen abnormt stor huvud 😅 Storlek 60 är alldeles för litet men jag hittar...
Svar
4
· Visningar
672
Senast: iNHALE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp