Bukefalos 28 år!

Vaccin, -hur ofta?

_Runaway_

Trådstartare
Undrar hur ofta man ska vaccinera mot parvo och valpsjuka? Är det nödvändigt att vaccinera mot kennelhosta? Hunden träffar inte andra hundar så ofta, utan hon har sina fyra kompisar som hon träffar ibland.
 
Sv: Vaccin, -hur ofta?

De flesta vet. säger olika. Min säger....nu ska vi se så jag inte blandar ihop det.....parvo varje år och valpsjuka vartannat (eller var det tvärtom?)
Med en vaccination mot kennelhosta kan hunden fortfarande få sjukdomen, dock i mildare form. Om man inte tävlar mycket eller så så tycker jag inte det är någon idé att vaccinera mot det.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hunden blir 1 år i mitten av juni, alltså 11 mån nu. Senaste vaccinationen var 12v sprutan. Vi ska iväg på en hel del hundjippon i...
Svar
2
· Visningar
300
Senast: movi
·
Hundavel & Ras Tänkte fråga lite öppet här där det säkert finns en del erfarenheter. Funderar på kommande hund. Jagar och har kommit in på att fundera...
2
Svar
24
· Visningar
1 683
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
7 521
Hundhälsa Hur länge smittar det? Att dom inte ska träffa andra hundar förstår jag, men om jag förstått det rätt så smittar det om hon springer...
Svar
3
· Visningar
384
Senast: movi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp