Vaccin, -hur ofta?

_Runaway_

Trådstartare
Undrar hur ofta man ska vaccinera mot parvo och valpsjuka? Är det nödvändigt att vaccinera mot kennelhosta? Hunden träffar inte andra hundar så ofta, utan hon har sina fyra kompisar som hon träffar ibland.

Sv: Vaccin, -hur ofta?

De flesta vet. säger olika. Min säger....nu ska vi se så jag inte blandar ihop det.....parvo varje år och valpsjuka vartannat (eller var det tvärtom?)
Med en vaccination mot kennelhosta kan hunden fortfarande få sjukdomen, dock i mildare form. Om man inte tävlar mycket eller så så tycker jag inte det är någon idé att vaccinera mot det.

Liknande trådar

Hundträning Hej! Vi har för en vecka sedan fått hem en gråhundsvalp, världens sötaste och piggaste lilla krabat! Jag har inte haft valp på 12 år och...
Svar
2
· Visningar
464
Senast: tanten
·
Övr. Hund Hur gör ni andra när ni ska resa, och inte kan ta med hunden/hundarna? Jag har tidigare kunnat lämna hundarna till svärmor, men nu är... 2 3
Svar
53
· Visningar
3 493
Senast: ufot
·
Övr. Hund Har en ~2.5 kg chihuahua och vi åker ofta med kollektivtrafik. Han är reaktiv och skäller på andra hundar :devil: men håller käften när...
Svar
4
· Visningar
199
Senast: geting
·
Övr. Hund Jag planerar att adoptera/köpa en husky, inte imon utan om två år eller så när jag har hus och inte bor i lgh. Vi är fullt påläst på vad... 2 3
Svar
56
· Visningar
5 426

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Dalmatiner
  • Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Tillbaka