Vaccination

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare Nobblan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 833
N

Nobblan

Jag skall vaccinera vår foderhäst och när jag tittar på vaccinationskortet så är hon vaccinerad 040202 för Equilis Pro T Vet innebär detta att hon är vaccinerad både mot stelkramp och hästinfluensa?

Sv: Vaccination

Om det bara står ett preparat är det bara det ena hon är vaccinerad mot. Vet dock inte om det är stelkramp eller influensa som vaccinet tar. Stelkramp vaccinerar man mot vart tredje år har jag för mig.

Jag tror att det betyder både och. För att vara säker måste jag kolla vacc.korten hemma. Om ingen annan svarat dig innan gör jag det alltså i morgon.

Tittar jag tillbaka i kortet så är PT förkryssat 010206 och bara P under 020204 och 030204. Om det stämmer att dom skall ha stelkramp varje år så borde det betyda att hon skall ha för hästinfluensa 050202 nästa gång?!

Åh va bra Catinca att du kollar, jag avvaktar!

Det är för både stelkramp och influensa.

Saxat från Fass.se: (Tetanus = stelkramp.)

Equilis® Pro T vet.
Intervet AB

Injektionsvätska, suspension

Vaccin mot hästinfluensa och tetanus
---

Senast ändrad:

Liknande trådar

Hundhälsa Jag bor på landet i Östergötland (inte runt Linköping eller Norrköping, utan på landet utanför en liten tätort), och har tre hundar...
Svar
13
· Visningar
846
Senast: Nepenthe
·
Hästvård Jag skall hålla mig kortfattad och tar gärna emot erfarenheter av er som har haft unga unghästar med svullnad. Mitt sex månader gamla... 2 3
Svar
54
· Visningar
5 181
Senast: MayGrace
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 8 9 10
Svar
186
· Visningar
24 782
Senast: Mia_R
·
Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
16 551
Senast: qitis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka