Vaccination

bananabambi

Trådstartare
Min valp (10 v) blev DHPPI-vaccinerad den 1/6 i Ultuna. Nu ska hon snart få sin andra spruta (om drygt en vecka), måste detta också ske i Ultuna, eller kan jag göra detta på min hemort?

BananaBambi

Sv: Vaccination

Ingen fråga är för dum, bättre att fråga än att chansa :)

/ C som ska 1 års vaccinera sin bebis om 2 veckor ( åh vad tiden rullar på )

Jag tänkte i de banorna att olika djursjukhus kanske använder sig av olika vaccin, eller nåt.

Jag är ju halvfodervärd till min lilla Sonya, och ägaren har varit på Ultuna och vaccinerat innan leveransen, i samband med id-märkning och veterinärbesikning. Men eftersom det finns veterinärer här i stan kan man ju lika gärna ta det här.

Förut fanns avdödat vaccin, men det finns inte längre, levande (eller vad det heter) är det som gäller - så alla vet. bör ha samma!

Liknande trådar

Hundhälsa Jag bor på landet i Östergötland (inte runt Linköping eller Norrköping, utan på landet utanför en liten tätort), och har tre hundar...
Svar
13
· Visningar
854
Senast: Nepenthe
·
Övr. Hund Här kommer en jätte dum fråga från en extrem hypokondriker :’( Min granne har skaffat sig en valp som är sjövild, den är ett resultat... 2
Svar
20
· Visningar
2 083
Senast: Sel
·
Övr. Hund Runt den 20 januari skrev jag här, och frågade hur man köper en hund. Jag fick massor av tips och råd, och även listor med uppfödare...
Svar
11
· Visningar
1 597
Senast: Raderad medlem 147980
·
Övr. Hund Vilka tuggben är era hundars (och era) favoriter? Det finns ju rätt många märken numera som har svensk- eller nordisktillverkade ben av... 2
Svar
22
· Visningar
1 426
Senast: Capybara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Smitare - hur gör ni?
  • Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 31