Vaccination

Dalakhay

Trådstartare
Hur många sprutor måste hästen få innan den har ett fullgott skydd och får börja åka ut på tävlingar?

Sv: Vaccination

TR 1 Mom 173 medicinsk kontroll och skydd av hästar
Vaccinationsbestämmelser

"... Senaste vaccination får inte vara gjord senare än 7 dagar före ankomst till tävlingen...

... 1:a grundvaccinering
2:a grundvaccineringen (minst 21 dagar och högst 92 dagar efter första vaccineringen). När hästen fått dessa två vaccinationer tillåts den starta. Därefter ska hästen revaccineras inom 12 månader (minimikrav).
För att ur medicinsk synpunkt få det bästa skyddet bör tillverkarens vaccinationsintervall följas."

Liknande trådar

Hästvård För en vecka sedan hände det dom inte fick hända. Hittade min häst med tillsynes lätt kolik men slutade med döden efter att veterinären...
Svar
18
· Visningar
2 201
Senast: Mint
·
Hästvård Ska börja ge min häst Gastrogard i morgon för magsår. Veterinären som skrev ut medicinen sa att jag kan ge det när som helst under...
Svar
1
· Visningar
304
Hästvård Min häst började äta Cushingsmedicin för några år sedan och de funkade fantastiskt bra, hon blev en unghäst igen! Nu har hon dock börjat...
Svar
5
· Visningar
488
Senast: Sirap
·
Hästvård God kväll! Sitter just nu och vakar över sjuk häst och tänkte höra om någon varit med om något liknande. Ena hästen sväljer inte sin... 2
Svar
27
· Visningar
2 641
Senast: Zetly
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka