Vaccination?

pomelo

Trådstartare
När man ska göra om "grunden" vad är kortast resp. längsta tiden som är tillåten mellan första och andra sprutan. Kortaste har jag för mig är tre veckor, men längsta? Är det ett halvår eller?

Sv: Vaccination?

På ponnyns vaxccinationskort står det:

Två vaccinationer med 6veckors intervall. Därefter ges en tredje vaccination med Equip F vet efter 5månader. Efter det är det bara en gång med 12månaders intervall

Mot stelkramp är det två vaccinationer med 4-6veckors mellanrum. Därefter ska man återvaccinera efter 36månader

vet inte om det har ändrats. Kortet är från 2001.

Har det inte framför mig men är nästintill hundra att intervallen på andra sprutan får vara 21 - 90 dagar för att vara giltig som grundvaccinering.

Förresten.. Var kollar man nånstans om det exakt, så man är hundra. Tr? Jag är ju inte intresserad av olika vaccins rekommendationer utan vad ridsportsförbundet säger.

Hade ju TR liggande i hyllan framför mig så jag kollade så här står det i Mom 173 TR1

2a grundvaccineringen (minst 21 och högst 92 dagar efter 1a vaccineringen).
Därefter revaccinering inom 12 mån

Tack än en gång :bow:! 50 dagar var det emellan i mitt fall, så då ska det ju vara lugnt. Veterinären ifråga var osäker, men trodde att det var 4 v, jag hade för mig nått annat, så det var ju skönt att få det bekräftat.

Liknande trådar

Hästvård Jag köpte en nyimporterad häst i slutet av september, hästen hade då varit i Sverige i en vecka innan han kom till oss från Irland...
Svar
11
· Visningar
750
Hästvård Köpte en häst för ett halvår sedan. Besiktigad ua vid försäljningen, ingen röntgen gjordes. Efter ett par månader uppmärksammades...
Svar
17
· Visningar
1 692
Mat MSB tycker att man ska ha mat för en vecka hemma. Och det har jag nog. Om jag letar upp bönor, spagetti och annat som ligger och samlar... 9 10 11
Svar
201
· Visningar
6 341
Senast: Tantan
·
Dressyr Nu är jag och hästen anmälda till vår alldeles första tävling tillsammans! Hästen har aldrig tävlat och jag har inte tävlat sen 2007! I...
Svar
7
· Visningar
940
Senast: fio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Shop to you drop, del 4
  • Guldfasanerna