Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag kör också varannat år för det var en "gammal djursjuksyster?" som berättade för mig att det räckte så genom att jag bara har mina katter hemma och de rör sig inte så långt från gården. Men varje gång jag är in så skriver de"nya" att de ska vaccineras om ett åär igen. Jag har åkt i varannat år nu ganska länge så jag blev lite fundersam om jag gjorde fel trots allt.
Så varje år helt enkelt. Mina är utekatter.
Jag har hört att varannat år räcker men min katt blev kallad efter ett år igen. Jag har inte bokat tid än och undrar om jag kan vänta ett år, utekatt.
Vilket gäller?
Rekommendationerna wad gäller kattsnuwa är warje år, inte wartannat. Beroende på tillwerkare är det wartannat eller war tredje år som rekommenderas för kattpest.
Jag ser ingen anledning att inte följa rekommendationerna? För att man förmodar att waccinen ger ett längre skydd än wad tillwerkaren anger? Är man riskbenägen och prompt will spara in typ 250 spänn per år så...![]()
Nobivac har även ett nytt separerat vaccin; Novum. Det var väl på tiden att de uppdaterade sig eftersom Pure-Vax kan vara svårt att få tag på...
Vilka ? Lite konstigt med tanke på att SVA o SVF säger att kattpestvaccin rent allmänt ger skydd i 2-3 år.Dock bör man ta i beaktande att vissa försäkringsbolag inte ersätter behandling/liv för katt som fått/dött i pest om man inte vaccinerar varje år.
Vilka ? Lite konstigt med tanke på att SVA o SVF säger att kattpestvaccin rent allmänt ger skydd i 2-3 år.
http://www.sva.se/upload/pdf/Djurhälsa/Hund/vaccination_hund_katt_sverige.pdf
PL