Sv: Vaccinationer, inte så ofarliga?
*kl*
När jag började läsa information om vaccinets bieffeker, vilket jag inte enbart gjort från bifogad länk(lpå det här forumet måste man vist poängtera det..
) så kände jag att allt detta kan inte enbart vara osanningar. Det finns forskare som arbetat med att framställa vaccin, som då de pensionerats börjat forska och helt bytt åsikt om vaccin.
Som jag skrev, men som naturligtvis missas är det inte en diskution för eller emot jag var ute efter utan mer en diskution om det är något vi bör förändra i vaccineringen av barnen?
Varför tittar man inte mer på de fall som finns, skit i autismen - det känns som den minsta bieffekten!
Vilka individer blir drabbade? Vad har de gemensamt? Bör man spruta in dessa virus i så stor mängd direkt i barnens blod då centrala nervsystemet inte ens är färdigutvecklat, och hur kan någon på allvar tro att det är helt riskfritt?
Kanske ska man ge ett vaccin i taget? Kanske inte vid 3 månaders ålder... Det kanske är sådana enkla saker vi behöver ändra på samt tänka över var vaccin för sig om just det är nödvändigt för mig/ mitt barn?
Jag blir också förvånad över människors reaktioner. För min del vill jag veta mer och jag har inte en klar uppfattning huruvida jag tänker vaccinera eller ej, mer än att jag är helt på det klara med att riskfritt är det inte att vaccinera. Men det tycks helt omöjligt att diskutera detta då det i alla fall bara blir för/emot helt och hållet
?
Men.. vi lever å andra sidan i ett samhälle som sprutar in nervgift i ansiktet för att bli av med irriterande rynkor, så vad är väl ett vaccin med lite eventuella biverkningar jämfört med det?
Jag kan tänka mig att skulle det idag komma ett vaccin mot HIV skulle säkert massor av människor i Sverige ta det - utan en tanke på om just jag faktiskt löper någon överhängande risk att drabbas eller ej, mer som "så slipper man tänka å det också". Bieffekter, näää.. det finns säkert inga.
Å finns det några så fortsätter jag att slå händerna mot öronen å ropa "LA LA LA LA LA LA LA BINGO!"