Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag har koll, säger alltid i tele när jag bokar tid vad de ska ha. Ska vaccinera nästa vecka. Min är grundvaccinerad med DHPPI och ska inte ha föränn om två-tre år igen. Denna gång alltså enbart kennelhosta.
Aussin är ju vacc mot rabies. Ska ta blodprovet och ges en omgång DHPPI trots att det bara gått 2 år sedan sista, eftersom han ska utomlands.
Min är oxå grundad med DHPPI, men vad "ingår" i den?Och är det då endast kennelhostan de ska ha årligen?
Min är oxå grundad med DHPPI, men vad "ingår" i den?Och är det då endast kennelhostan de ska ha årligen?
Till Norge gäller ingenting annat än att hunden är fullvaccinerad, ni har papprena o rasen är godkänd i Norge.Vad gäller för Norge&Finland?
Hur går det till när man rabiesvaccar? Är det som en "vanlig! vacc? Vi ska nämligen ev.till Finland i sommar,men det är kanske försent att börja vacca nu![]()
Dum fråga kanske men: Hur länge vet man sen att titrar och antikropparDu ska som redan sagts ge en rabiesspruta och sen väntar du 120 dagar efter att den getts innan du kan ta ett blodprov (=antikroppstest) för att se om hunden har tillräckliga titrar mot rabies.
Vissa menar på att man ska ge två sprutor med en månads mellanrum och sen vänta 120 dagar för att vara säker på att hunden klarar antikroppstestet men för det mesta räcker det med bara en spruta (och då förkortar du väntetiden med en månad). Jag har alltid bara gett mina en spruta och de har klarat testet ändå. Men det där väljer man ju själv hur man vill göra.
Efter att man fått godkänt antikroppstest så ska man ha ett pass som veterinärer fyller i och sen är det bara att resa.
Precis som sades ovan så krävs det inget blodprov för att ta in hunden i finland men dock för att få ta in hunden i sverige igen.
Börjar du nu på en gång och bara kör en spruta så hinner du vara klar till mitten på juni iaf![]()