Vaccinationer

Sv: Vaccinationer

Du far namnen pa engelska...

Distemper, Hepatities (CAV-2), Parainfluenza, Parvovirus, Coronavirus o Rabies.

Jag har vacc.kortet men veterinarerna har ar sota, de bade ringer o skickar litet kort med paminnelse nar det ar dags :)

Nej, du tar ETT blodprov. Är detta godkänt behöver inte fler tas, om du vaccinerar regelbundet. Har du missat att vaccinera inom utsatt tid kan nog ett nytt prov behöva tas. Återigen: Tror jag;)

Nej, du tar ETT blodprov. Är detta godkänt behöver inte fler tas, om du vaccinerar regelbundet. Har du missat att vaccinera inom utsatt tid kan nog ett nytt prov behöva tas. Återigen: Tror jag;)

Stämmer bra det.
Vilka vaccinationer ger ni era hundar? Har varit iväg idag med min hund och då tittade veterinären i hans pass och sa, i år behöver han bara ha för kennelhosta. Håller ni själva reda på vilka vaccinationer som behövs för just er hund el. överlåter ni det till veterinären?
Håller reda på det själv o vaccinerar det vanliga + rabies, iom att han är en import så var han redan vaccinerad, boostar bara.
Kennelhosta ger jag inte.

Imorgon kommer vår "hemmaveterinär" hit och ger honom rabiesvacc. Får vi hoppas att han hinner bli "färdig" tills i aug, då vi ev.ska inom en tur till Finland.

Liknande trådar

Hundhälsa Jag bor på landet i Östergötland (inte runt Linköping eller Norrköping, utan på landet utanför en liten tätort), och har tre hundar...
Svar
13
· Visningar
819
Senast: Nepenthe
·
Hundhälsa Jag har en Golden retriever-tik på 2 år som nyligen fått diagnosen kronisk inflammation i tunntarmen. Jag känner mig inte trygg med...
Svar
1
· Visningar
340
Senast: Mia_R
·
Hundhälsa Vi funderar på om vi ska utreda hunden för allergi eller inte och hade behövt lite tankar från er. Hunden är en 2-årig havanais. Inga...
Svar
11
· Visningar
1 119
Senast: Rumpnissen
·
Hundhälsa Börjar med att säga att jag har kontaktat veterinär men jag vet inte om jag är hysterisk, igen. Min lilla hund knasade till en klo...
Svar
8
· Visningar
827
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka