Vaccinationsdags!

amalia

Trådstartare
Idag ska jag och lilltjejen till veterinären för hennes tolv-veckors vaccination! Får väl se vad hon tycker om det, men det går ju så fort! Vaccinerar ni mot kennelhosta?

Här kommer några bilder på mysfröken...

Milla
Milla
Morris och Milla

Ja, det är väl lika bra! Jag var på ett hunddagis där det fanns en valp vars syskon hade dött i kennelhostan, antagligen inte vaccinerad, det vill inte jag riskera i alla fall!

Kennelhostan (el ja snarare vaccinet emot) ingick i sprutan som hon fick så det var ju bra! Kan meddela att hon tyckte att det var jättekul hos veterinären. Hon hittade en jätterolig dörrstopp som var mysiga att bära på. Sedan fick hon godis efter sprutan.

Passade även på att väga henne... Min lilla bebis väger hela 15kg :eek:

Liknande trådar

Hundhälsa Vi funderar på om vi ska utreda hunden för allergi eller inte och hade behövt lite tankar från er. Hunden är en 2-årig havanais. Inga...
Svar
11
· Visningar
1 119
Senast: Rumpnissen
·
Övr. Hund Här kommer en jätte dum fråga från en extrem hypokondriker :’( Min granne har skaffat sig en valp som är sjövild, den är ett resultat... 2
Svar
20
· Visningar
2 066
Senast: Sel
·
Hundhälsa Hunden blir 1 år i mitten av juni, alltså 11 mån nu. Senaste vaccinationen var 12v sprutan. Vi ska iväg på en hel del hundjippon i...
Svar
2
· Visningar
507
Senast: movi
·
Övr. Hund Hej! Jag söker rådgivning då jag sitter i en jobbig sits just nu. För ca 3 månader sedan tog jag emot en 2,5 årig hund som en bekant... 2
Svar
20
· Visningar
1 746
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka