Vaccinera 2 månader tidigare?

Dumpey

Trådstartare
Gör det något om man vaccinerar hästen 2 månader tidigare än vad som egentligen behövs?

Min häst ska vaccineras nu i april men de andra hästarna i stallet ska vaccineras nu i februari.
Hade vart smidigt att vaccinera samtidigt.
Eller är det dumt?
 
Kör och LS har gått ut med att de kan vara läge att vaccinera alla hästar som gått över 6 månader nu med tanker på alla smittor. Vi vaccinerar 2/gånger år på tävlingstravarna.
 
@Dumpey det är bara att köra på. Väldigt vanligt att man byter vaccineringstid för att det passar bättre, och många tävlande hästar vaccineras 2 ggr/år osv.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Var hos husläkaren i veckan och blev uppmanad att vaccinera mig mot bältros. Jag har sett reklam på tv att om man är över 60 år så...
2 3
Svar
56
· Visningar
3 419
Senast: hastflicka
·
Övr. Katt Hej! Jag har skaffat en Russian Blue-katt. Han är ungefär 4 månader gammal och har blivit vaccinerad två gånger och id-märkt. Nu vill...
Svar
19
· Visningar
935
Senast: Liten
·
Hästvård Hej! Jag och min syster är fodervärd till en häst. Vi har haft henne i ca 3 veckor ”själva”. Min syster har ridit henne hos ägaren i...
Svar
7
· Visningar
1 551
Senast: Hoarfrost
·
  • Artikel
Dagbok Egentligen bestämde jag mig för att helst inte logga in här på ett tag, och särskilt inte skriva något här på några månader. Detta då...
Svar
2
· Visningar
552
Senast: Luff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp