Vaccinera - mot vad?

• Övr. Katt
  • Trådstartare Trådstartare Smultronagnes
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 10
  • Visningar Visningar 1 086
S

Smultronagnes

Vad ska man EGENTLIGEN vaccinera sin huskatt - som inte går ut - mot??

Sv: Vaccinera - mot vad?

Kattpest.

Det påstås att man kan dra in sjukdommar via skor mm.

Min är inte vac. men det är väl upp till var djurägare...
hade nog vac. om det var en yngre katt men min är 9år och har bott som stallkatt i 6år, så hon halkade in i lägenheten på ett bananskal och vägrar vara ute så då får man bo inne.

:bump:

Kattpest och snuva. Pesten är i princip nästan alltid dödlig, så vaccination är en billig försäkring. Snuvan är inte speciellt trevlig den heller.

MissFideli skrev:
Kattpest och snuva. Pesten är i princip nästan alltid dödlig, så vaccination är en billig försäkring. Snuvan är inte speciellt trevlig den heller.

Ok! Tack för informationen!!

Följdfråga (hoppas det inte gör något Agnes!?): Är det för sent att vaccinera en huskatt på sex år?

Parantes här, tvätta alltid händer ordentligt typ sjukvårdspersonaltvätt, efter man klappat andras löspringande katter som kan ha allsköns ohyra på sig, man vet aldrig vad man släpar med sej hem till sina egna.
Jag var i ett stall för några veckor sedan som såg ut som :devil: och kryllade av katter med nått svart skorv i pälsen, till grannarnas glädje klädde jag av mig ute och stoppade allt i en plastpåse och gick direkt och tvättade mina kläder.

Skotvätt är nog viktigare för den vägen sprids parvovirus lätt.
Ohyra är jobbigt men inte direkt farligt.
PL

vacasso skrev:
Parantes här, tvätta alltid händer ordentligt typ sjukvårdspersonaltvätt, efter man klappat andras löspringande katter som kan ha allsköns ohyra på sig, man vet aldrig vad man släpar med sej hem till sina egna.

Ohja...! Det har jag tänkt på sen förut faktiskt. Och också att undvika att snacka med katter man möter ute, typ.

Liknande trådar

Övr. Katt En familj hittade en kattunge högst upp på Ölandsbron. Det sägs att den gått dit själv men det kan den väl inte ha gjort? Hur många...
Svar
2
· Visningar
522
Senast: MissFideli
·
Övr. Katt Med risk för att bli påhoppad🙈, men tror ni det kan finnas en katt/kattras som är så stor eller har en sånt beteende som gör att rävar... 2
Svar
23
· Visningar
2 172
Senast: Lingon
·
Övr. Katt Jag har två nya ungkatter (typ 9 månader), som blev klappade en del när de var små men som senaste månaderna innan de kom till mig inte...
Svar
15
· Visningar
1 113
Senast: Skjøldur
·
Övr. Katt Jag har en katt som är sjuk, som antagligen inte blir så mycket bättre. Vi ger henne ett sista försök med en ny medicin, men blir hon...
Svar
6
· Visningar
535
Senast: Krålus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka