vaccinera och sen träna?

Gravinda

Trådstartare
Har agility träning kl 17.00, vill väldigt gärna gå på den, men vi kan också ta det lugnt vi behöver inte springa gärnet utan vi kan köra några moment och sen bara passivitets träning ( det behövs ).
Och jag kan allmänt hålla tillbaka hennes fysiska ansträngning.

Idag är jag ledig så det passar bäst att jag skulle vaccinera henne idag än i början av nästa vecka, så det bästa hade ju varit om man kan göra båda idag.

Men det är ju ändå en vacc...

Dvs frågan är HUR lugnt ska man ta det med hunden efter vacc.?
 
Sv: vaccinera och sen träna?

Jag skulle kolla på hur hunden mår. Min hund blev aldrig det minsta påverkat (utåt sett) av en vaccination, men nu när han blivit gammal blir han väldigt trött och vill helst sova hela dagen.

Verkar hon vara sitt vanliga jag skulle jag göra som du beskriver, lite mer passivitetsträning än vanligt och hålla ner en del på den fysiska ansträngningen. Kroppen måste ju ändå använda en del energi åt att producera alla antikroppar mot de olika vaccinen :)
 
Sv: vaccinera och sen träna?

okej va bra, då kör jag på det. Aktivitet men inte fysiskt ansträngande :)
 

Liknande trådar

Hundträning Är det någon som har förslag på övningar eller tricks att träna på inomhus? Jag är nyligen ryggopererad och ska ta det lugnt nu några...
Svar
15
· Visningar
864
Senast: Nepenthe
·
Övr. Hund Hej! Jag behöver er kloka hjälp i frågan om vår lilla franska bulldogg ska omplaceras eller i värsta fall avlivas. Hon är bara 2 år...
2
Svar
37
· Visningar
4 174
Senast: Hermelin
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
6 235
  • Artikel
Dagbok Tänkte att det kunde vara bra för mig att ha en liten dagbokstråd här, där jag kan skriva av mig och även dela med mig av hästiga tankar...
Svar
6
· Visningar
829

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp