Vaccinering

Salonikel

Trådstartare
Hur är det nu. När ska man ge 3e sprutan i grundvaccineringen? HUr lång tid efter den 2a är okej?

Sv: Vaccinering

Hästinfluensa och stelkramp. Grundvaccination: 2:a inj 4-6 veckor efter den 1:a. 3:e inj 5-7 mån efter den 2:a.

Återvaccination influensa: 6 mån efter den 3:e inj, därefter halv eller helårsvis.

Återvaccination stelkramp: vart tredje år.

Sv: Vaccinering

Det finns en rad i de flesta vaccintyg där man kan skriva in när nästa vacc ska ges, be veterinären att göra det nästa gång så slipper du fundera.

Liknande trådar

Hästvård Närmare bestämt någon muskelskada insida lår. Min stackars E (22år) är halt, det som hittats (av veterinär) hittils är att något skett... 2
Svar
32
· Visningar
1 751
Senast: Anna-Bella
·
Hästvård Ska börja ge min häst Gastrogard i morgon för magsår. Veterinären som skrev ut medicinen sa att jag kan ge det när som helst under...
Svar
1
· Visningar
289
Hästvård Hej, Jag undrar hur lång tid det kan ta för häst att återhämta sig från selenbrist? Fick svar på mineralanalys (blodprov) i veckan och...
Svar
4
· Visningar
550
Senast: Mearas
·
Hästvård Vi har utrett vår häst under en lång tid och nu ser det som vi hittat kärnan till dennes problem. Bäcken/höft. Frågeställningen som...
Svar
2
· Visningar
422
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Minska antalet fästingar på katt
  • Uppdateringstråd 31
  • Smitare - hur gör ni?